Boys f6 versus Mariënberg f4

Boys f6 – Mariënberg f4

08-10-2016

Vandaag is het de beurt aan Mariënberg f4 dat op ‘De Bosrand’ komt voetballen tegen De Boys f6. Als origine mariënbergse hoop ik toch stiekem op een spannende wedstrijd, maar als je de uitslagen er op na kijkt zal dit waarschijnlijk een ‘iets’ te optimistische gedachte zijn.

De mariënbergse spelers komen het veld op en ogen in eerste instantie allemaal een kop groter te zijn. Mariënberg begint aan de warming up en laten de mooiste hoogstandjes zien en geven de fraaiste pases rond!! Okay…. en dit Mariënberg heeft dus slechts 3 punten uit 4 wedstrijden?!?! Mijn hoop op een spannende wedstrijd komt stiekem weer even boven drijven en opeens ontspringt de gedachte; het is toch niet Marc Olsman die dit mariënbergse team van doping heeft voorzien?? Uiteindelijk blijkt dat dit team Mariënberg f1 is en op een verkeerd veld staat!!

Mariënberg f4 is gearriveerd en we gaan beginnen, Vinz staat in de goal. Tijn, Evan, Deon en Milan Telman staan achter. De voorhoede bestaat uit Tigo, Milan Teravest en Bram. Mariënberg trapt af en de bal komt direct in voeten van Tijn, Tijn paast op Bram en binnen (laten we het hoog aanhouden) 25 seconden is he al 1-0 voor de Boys, de toon is gezet!

In vergelijking met Mariënberg kun je duidelijk zien dat het positiespel van de Boys verreweg beter is. De verdedigers Tijn, Evan, Deon en Milan Telman zorgen ervoor dat Mariënberg op eigen helft moet blijven. Deon geeft een lange bal op Milan Teravest, Milan komt voor doel 2-0. Mariënberg lijkt de kluitjesstrategie van Hardenberg overgenomen te hebben, de Boys slalommen door het veld. Bram geeft een crosspaas op Tigo, Tigo voor doel en scoort, inmiddels is het al 5-0! Vinz verveeld zich werkelijk stierlijk in de goal en zelf heb ik inmiddels alle hoop op een spannende wedstrijd laten varen. Uiteindelijk weet Mariënberg toch een keer van eigen helft te komen en weet op doel te schieten maar Vinz stopt!

Ruststand 5-0, dit had met gemak 10-0 kunnen zijn, de spectaculariteit van vorige week ontbreekt en dat is ook duidelijk aan de wedstrijd en het spel te zien.

De 2e helft
Milan Teravest staat in de goal. Deon, Tigo en wisselend Tijn en Bram achter. De voorhoede Milan Telman, Evan en Vinz. Ook deze helft moet Mariënberg noodgedwongen op eigen helft blijven, de Boys houden duidelijk de overhand.

Vinz schiet voor vanuit een corner en Milan Telman schiet heerlijk de 6-0 binnen, Milan een eigenlijk echte verdediger bewijst hiermee ook gewoon te kunnen scoren, de 7-0 legt hij dan ook gewoon keurig netjes in het mandje! Mariënberg komt totaal niet meer van eigen helft, Evan neemt een corner, de bal komt bij Vinz, hij zet voor en Evan… ja hoor, terug van weggeweest scoort de 8-0!

Milan Teravest ‘ligt’ letterlijk en figuurlijk de tijd te doden in de goal terwijl de keeper van Mariënberg haast ’the men of the match’ genoemd kan worden… tjonge jonge wat een reddingen! In de laatste minuten zien we nog een mooi overspel van Vinz op Tijn, Tijn op Evan, Evan zet voor op Vinz en hij vind het doel 12-0!!

De spanning en het spel van vorige week hebben we vandaag duidelijk gemist, de Boys f6 kan veel meer!
Maar met 54 doelpunten uit 4 wedstrijden mag je ook wel een keer last hebben van sterallures 😉

Conclusie: Zet de platte wagen maar vast klaar voor deze kampioenen in spee!