TEAMWORK : Alleen zijn we maar een druppel… Maar samen zijn we een oceaan !

4 november om 9.00 uur in Slagharen… Da’s best vroeg en de temperatuur was nou ook niet meteen lenteachtig te noemen. We spelen de uitwedstrijd tegen JCLE JO11-1. Voor ons een belangrijke wedstrijd, want we kunnen bij winst een plekje opschuiven en zo de koppositie innemen.

Maar goed, laten we eerst maar eens proberen de drie punten binnen te harken. De wedstrijd begint en het lijkt wel alsof we er patent op hebben, want vanaf de aftrap is het de eerste de beste aanval van Slagharen die pardoes achter Ryan, onze keeper wordt gewerkt. Wake up call !!!!!!

We beginnen ons eigen spel te spelen wat gepaard gaat met veel aanvallend vermogen en we bouwen de druk op. De kansen zijn er wel, maar we vergeten om ze te maken. Hierbij zijn we soms ook niet echt gelukkig in de afwerking en wordt JCLE gered door het houtwerk. Rond de twaalfde minuut krijgen we een corner en deze wordt binnengetikt door Sam. De aansluiting is een feit en we gaan door met waar we goed in zijn, aanvallen.

De voorsprong wordt binnengeschoten door Maxim na een assist van Thom die onderweg nog ergens z’n schoen kwijt was geraakt. 1-2 en niet veel later laat Maxim door het omspelen van de keeper ook de 1-3 aantekenen.

Onze veldbezetting is goed waarbij de verdediging in de vorm van Teun, Teun en Hessel de zaakjes goed onder controle hebben. Neemt niet weg dat ook onze tegenstander geen koekebakkers zijn en ook zij toch regelmatig aanvallend gevaarlijk door komen.

Ruststand is 1-3.

De tweede helft is begonnen en ook hier wederom eerst een tegengoal voordat wij weer terugglijden in ons eigen voetbalspel. 2-3 op het bord en om onszelf toch niet in de problemen te brengen moeten we een tandje bijschakelen. In de tweede helft is Steyn in de punt gaan spelen en wordt dan ook veelal gezocht met steekpassjes van zowel Thom als Luuk. Doordat onze tegenstander achterin grote gaten laat vallen en ook onze aanvallers veel ruimte krijgen om de aktie te maken is het een kwestie van tijd voordat Steyn vanaf het middenveld wordt gelanceerd en in het duel met verdediger en keeper de 2-4 binnenschiet. Relatief snel daarna kunnen we alweer genieten van de 2-5 want op bijna identieke manier herhaalt onze spits het kunstje en kunnen we toch langzaam maar zeker gaan denken aan een overwinning.

Enig geluk aan de kant van onze tegenstander zorgt er nog wel voor dat een verdwaald afstandsschot van richting wordt veranderd en Ryan kansloos laat. Via een binnengeschoten voorzet van de zijkant wordt in de slotfase van de wedstrijd de deur dicht gesmeten en met een eindstand van 3-6 mogen we ons de lijstaanvoerder van het moment noemen.

We gaan aankomende week genieten van deze absoluut verdiende plek, maar gaan zeker niet achterover leunen. Er zijn nog 4 wedstrijden te gaan, maar één ding is zeker, ondanks dat het nog moeilijk genoeg gaat worden, Boys JO11-2 gaat voor het kampioenschap. Dankzij een goede teamprestatie hebben we deze zaterdag opnieuw drie punten gehaald en kijken we uit naar volgende week zaterdag wanneer Westerhaar bij ons op de Bosrand op bezoek komt.

Man of the match: Luuk de Groot. Hard gewerkt en mede daardoor de rest van het team in staat gesteld om ook hun niveau te halen. Sjappoo Luuk, naast je inzet begin je ook steeds meer om je heen te kijken tijdens de wedstrijd en zo je teamgenoten met de bal te bedienen. Ga zo door !!!