Boys JO13-2 wint 4e en 5e wedstrijd en wacht op de top!

Het duel tegen SJO JCO op 14 november was eindelijk een wedstrijd van de JO13-2 waarin kansen werden afgemaakt. Het begon nog tam alsof we allemaal stonden te genieten van het zonnetje in de nazomer maar werd uiteindelijk uitgebreid in een mooie score en voor keeper en verdedigers werd er ook een mooi resultaat gehaald namelijk de 0 gehouden.

We begonnen nog voortvarend en kwamen binnen 6 minuten al op 1-0 door een assist van Robin die naar binnen was gekomen en de bal breed legde voor Luciano die in deze wedstrijd direct op scherp stond. Toen bleef het heel lang stil en tam, waarbij de leiding zich zo af en toe al weer ernstig zorgen begon te maken. In de 20e minuut maakte dan eindelijk Marcel de 2-0 en nog voor rust volgde een goal en een assist van Luciano waardoor we voor rust nog met 4-0 voorkwamen, de 3-0 was dus van Luciano en de 4-0 mocht gemaakt worden door Sem.

Na rust deden de jongens keurig wat besproken was in de rust en dit was dat we onze score op zijn minst moest worden verdubbeld, in de 36e minuut mocht assistleider Olaf afleggen op Marcel voor 5-0. Daarna was het Daniel die geweldig het overzicht hield en aflegde op Ramon voor de 6-0. In de 43e minuut kregen we een penalty mee en Luciano faalde dit keer niet waar hij dat eerder dit seizoen wel deed, dat was alweer de 7-0 in 43 minuten. 10 minuten later was het weer Luciano die vanaf het middenveld vrij doortocht had op de keeper en niet faalde. Het slotakkoord en dus de 9-0 viel in de laatste minuut Luciano was maar weer is betrokken bij een goal en gaf de assist op Olaf die tekende voor het slotakkoord.

Man of the Match: Het moge duidelijk zijn dat als je betrokken bent bij 6 goals met 4 doelpunten en 2 assist je de man van de wedstrijd bent, Luciano van Veen was dit vandaag en nam daarom de award in ontvangst. Luciano komt on fire!

Afgelopen zaterdag wachtte dan de volgende zware test, DKB JO13-1 waar het structureel (uit) moeilijk is! Op een koude zaterdagochtend moesten we hier 3 punten pakken omdat in de volgende wedstrijden de nummer 3 en nummer 1 op ons staan te wachten. Dit moest in de volgende opstelling gebeuren. v.r.n.l. Niels, Milan, Gijs (C), Rick, Jesse, Ramon, Olaf, Marcel, Daniel, Luciano, Robin. op de bank begonnen Sem en Aron. Aron zou vandaag zijn debuut gaan maken in de JO13-2 en Imre was afwezig i.v.m. vakantie.

Het begin was wat onwennig en DKB begon net iets feller, er werden weinig duels gewonnen en de felheid was vaak beter bij onze tegenstander. Voetballend lag ons tempo vele malen te laag wat al resulteerde in kleine kansjes voor DKB. Na 10 minuten kregen we dan eindelijk grip en speelde we ons aardig onder de druk uit, was het niet dat onze eindpass vaak dramatisch was en mocht de eindpass dan wel goed zijn miste we voor open doel.. Na goeie kansen voor o.a. Daniel, Luciano en Robin was het in de 21e minuut dan eindelijk raak. Milan onze roadrunner kwam weer met zijn grote-mannen-stappen over rechts op, stoomde door met de bal aan de voet en stond zo oog in oog met de keeper, hij gaf de bal af aan Luciano die deze bal niet mistte! 1-0 dus in de 21e minuut.

In de rust was de teleurstelling groter dan de euforie, het was absoluut niet goed en dit is besproken.

In de 2e helft gingen we door waar we in de 1e helft waren gebleven, dikke kansen missen en overal een stap te laat komen met druk zetten, dit leidde in de 37e minuut dan de 1-1 in, zelfs Milan met zijn loopvermogen en Niels met weer een prima keepersoptreden konden dit niet voorkomen. We moesten aan de bak en iedereen die de wedstrijd heeft gezien zal zeggen dat we dit veel en veel eerder hadden moeten beslissen. We kregen een legio aan kansen maar waar we dit jaar goed in zijn (wedstrijden spannend houden) besloten we ook vandaag weer te doen. Kreeg DKB dan helemaal geen kansen meer? Ja doordat we vooral op de aanval gingen stonden we verdedigend vaak niet goed genoeg! Luciano 3 hele dikke kansen waarvan 1 alleen op de keeper, Sem die op de lat schoot, Olaf die een indirecte vrije trap gekeerd zag worden door een prima keeper van DKB en Robin die de bal met links rakelings langs paal schoof waren allemaal grote kansen voor de Boys. En alsof ze er mee spelen was daar dan weer de laatste minuut, Olaf zag Robin gaan en hij ging alleen af op de keeper met kort achter zich een man in de rug. In de laatste minuut schoot Robin onderkant lat de bal binnen en zo sleepte de Vroomshoopse Boys dus toch de 3 punten binnen.

Ons hart kan het eigenlijk niet aan, maar mochten we zo kampioen kunnen worden zou er toch niks mooier zijn? De echte zwaargewichten wachten nu op 11 en 18 november. Dan wacht de nummer 3 HHC JO13-3 en daarna wacht Langeveen JO13-1. Die mogen zaterdag eerst elkaar treffen op een zaterdag die wij helaas vrij zijn op naar 11 november!

Man of the Match: Milan Otter, onze roadrunner verdiend een verkiezing. Hij liep weer heel veel gaten dicht en doet aanvallend ook steeds meer zijn werk. Er zit een stijgende lijn in zijn voetbal en was vandaag de beste man van het veld!