De “beste wensen” werden tijdens een gezellige nieuwjaarsbijeenkomst uitgewisseld in het clubhuis Flierhuus op de Bosrand door vele leden, sponsors, supporters en vertegenwoordigers van het gemeentebestuur van Twenterand en van Sportlust Vroomshoop. De traditionele wandelpuzzeltocht viel in het water, oftewel de ijzel en kon dit jaar geen doorgang vinden.

Het vrijwilligersbeleid liep als een rode draad door de nieuwjaarspeech van voorzitter Dick Netters. In de volgepakte kantine ’t Flierhuus hield de preses de leden van Vroomshoopse Boys voor dat het niet mag zijn dat een te kleine groep mensen teveel werk moet doen. Netters riep de leden op om zaken op te pakken en aan te oppakken en niet te snel “Nee” te zeggen als er een beroep wordt gedaan om vrijwilligerswerk te doen. Ook wat betreft de PR mag meer inzet van de leden worden verwacht. Gezamenlijk verantwoordelijk zijn, dat is daarbij het uitgangspunt. Binnen het bestuur van Vroomshoopse Boys wordt een portefeuille vrijwilligerszaken ingesteld en Jannette Heideman is daarvoor het beoogde nieuwe bestuurslid.

Er zijn verschillende vacatures binnen het hoofdbestuur aan het eind van het huidige voetbalseizoen, inclusief die van voorzitter Dick Netters, die na 13 jaar als bestuurslid afscheid zal nemen. Er worden momenteel gesprekken gevoerd met kandidaten om verzekerd te kunnen blijven van voldoende kader. Leden werden opgeroepen ook met namen van geschikte kandidaten te komen.

De contacten met de andere vijf voetbalverenigingen in de gemeente Twenterand zijn goed. Dat geldt ook voor de afstemming met voetbalbuur Sportlust Vroomshoop. Voorzitter Netters blikte alvast vooruit op de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 en sprak de hoop uit dat een lastenverzwaring van de voetbalclubs dan geen item zal zijn.

De contracten met hoofdtrainer Eric van Zutphen en B-trainer bij de senioren Henk Dikkers zijn niet verlengd. In Karlo Meppelink en Reinier de Jong zijn de opvolgers intussen benoemd. Met de groepshoofden bij de jeugd worden binnenkort gesproken over contractverlenging.

Voorzitter Netters hield zijn toespraak vanaf een gloednieuw speekgestoelte, met dank aan de fa. Boshoeve en vrijwilliger Jaap Weijers. Webmaster Alexander Fokkert had een mooi jaaroverzicht samengesteld met herkenbare forto’s van de activiteiten van de Boys-familie. Het barpersoneel was weer druk bezig met de drankjes en de hapjes en dat viel weer in goede smaak.

Zeven Boys-leden gaan samen met elf andere plaatsgenoten  in augustus 2017 drie weken in Guatemala en Bolivia klaslokalen bouwen voor een middelbare school. Samen met World Servants  wordt deze klus geklaard. Voor dit goede doel werd tijdens de nieuwjaarsreceptie en collecte gehouden.

Eerste klasser Vroomshoopse Boys speelt op dinsdagavond 10 januari op de Bosrand een oefenduel tegen De Zweef uit Nijverdal, dat om 20.00 uur begint. Op zaterdag 14 januari wordt er eveneens thuis geoefend, dan tegen Enter Vooruit. Dit duel begint om 14.30 uur.

[supsystic-gallery id=’2′]