Bram Marsman (17) begon als pupil bij Vroomshoopse Boys te voetballen. Hij was te zien op de cover van een voetbalplaatjesboek van de Boys, maar was zeker ook als onmiskenbaar voetbaltalent met veel techniek in zijn bagage te bewonderen op het veld. Al snel werd duidelijk dat Bram niet voor de Boys te behouden was. De scouts van BVO’s verdrongen zich op de Bosrand en Bram ging al als tienjarige naar FC Twente.

(Tekst gaat verder onder deze foto)

Daar gaat het nu snel. Bram was zestien toen hij meespeelde in Jong Oranje in zijn leeftijdscategorie. Dat is toch een bewijs dat hij echt doorbrak. Het Engelse Wolverhampton Wanderes (de Wolves, die nu in de Premier League spelen) toonde concrete belangstelling. Dat leek een mooi affiche: van de F-league van Vroomshoopse Boys naar de Premier League. Bram voorzag heimwee en besloot FC Twente trouw te blijven en speelt dit seizoen in de FC Twente/Heracles Academie.

(Tekst gaat verder onder deze foto)

Door de zware blessure van Vaclav Cerny en het vertrek van drie huurlingen bij de hoofdmacht van FC Twente, maakt Bram Marsman nu de volgende stap. Hij is uitgenodigd voor een trainingsstage samen met Jahnoah Markelo, waarmee gisteren werd gestart. Drie weken wordt er door beide talenten in eerste instantie meegetraind met de A-selectie van FC Twente om te zien of nu al de doorstap kan worden gemaakt. We kunnen als Vroomshoopse Boys alleen maar trots op zijn op de aansprekende prestaties van Bram Marsman!