Al jaren kampen we met een groot tekort aan verlichte trainingsruimte in de herfst en winter periode . De puzzel voor de indelingen van de trainingsvelden wordt het komend seizoen eenvoudiger doordat er vanaf 1 oktober LED-verlichting brandt op veld 4. Het is bestemd voor de jeugd t/m 13 jaar zal worden ingezet om ’s avonds te trainen. Een mooi resultaat wat door goed samenwerken met gemeente Twenterand tot stand is gekomen.  In november 2020 heeft het hoofdbestuur een commissie opdracht gegeven om 2 scenario’s te onderzoeken op haalbaarheid:

1. Kunstgras op het hoofdveld (waar al verlichting omheen staat).
  2. Ledverlichting rondom veld 4

Scenario 1 is afgevallen, met name door de hoge kosten van dit kunstgras. Scenario 2 is wel gelukt.

De commissie onder leiding van Wilco Breukelman met daarnaast Hans Schrijver en Dick Netters, kunnen trots zijn op dit snelle en mooie resultaat. Zij voerden gesprekken met wethouder Paters en zijn ambtenaren en daarnaast maakten zij gebruik van een subsidie en een gemeentelijke bijdrage om de kosten voor De Vroomshoopse Boys te beperken.

Een supermooie investering in onze jeugd, die zijn gelddubbel en dwars waard is. (ruim € 40.000,- waarvan ca €10.000,- voor rekening van Vr Boys). Het is beslist de bedoeling om alleen de jongste jeugd t/m 13 jaar er op te laten trainen in de winterperiode, zodat de velden  gewoon voor wedstrijden bruikbaar blijven. Er worden nog enkele vrijwilligers gezocht voor oa. graaf en straatwerkzaamheden ivm aan te leggen kabels, zij kunnen zich melden bij Wilco Breukelman 0649356664. Start uitvoering  begin september 2021.