D-Day Den Ham 8 – het Zesde

Eindelijk was het dan zover, er kon wraak worden genomen op de 2-3 thuisnederlaag van vorig jaar die werd geleden met het 7e. Een aantal spelers ( Thijs wordt nog steeds 3x in de week badend in het zweet snachts schreeuwend wakker van de bal die 2x achter elkaar op de paal belande ) kon het stuk wat op Tubantia verscheen niet loslaten http://www.tubantia.nl/regio/almelo-en- omgeving/twenterand/leider-loopt-van-vroomshoop-naar-den-ham-na-voetbalzege-1.5302809 De aanvoerder beloofde terug te lopen als er ditmaal werd gewonnen vanuit Den Ham, zodat ook hij dit eindelijk een plekje kon geven. Tegenover de nieuwe spelers werd er gedreigd met lijfstraffen a la Kim Jong-un als er verloren zou worden van aartsrivaal Den Ham. Dat dit indruk maakte bleek wel uit het feit dat spelers ipv half 8 het maar half 4 maakten tijdens de cafe-bezoeken. In Den Ham aangekomen bleek onze tegenstander al fanatiek met de warming up te zijn begonnen, blijkbaar namen zij het net zo serieus als ons op. Omdat onze keeper zijn trauma van de wedstrijd tegen HHC uit niet kon verwerken, was hij vandaag op trainingskamp en gelukkig was Jacco bereid om zijn plaats in te nemen. Wouter was ook aanwezig om ons vandaag voort te helpen, aangezien er de nodige afwezigen waren. Mooi dat er ook nog Boys-luu waren als supporter ( waaronder Jasper S, topcoach van het Vierde, die de prestaties van zijn uitgeleende topspelers nauwlettend in de gaten hield ). Robert S kwam zoals gewoonlijk op eigen vervoer weer later ( vedette-neigingen) maar was nog net op tijd voor de aftrap om een prima partij te spelen. De scheids kwam eraan dus de peukies werden gedoofd en iedereen nam zijn positie in. Tied om te knalln! En geknald werd er. Den ham had werkelijk niets in te brengen, en er werd gerust met maar liefst 0-5. De tweede helft waren we nog steeds de bovenliggende partij en werd er nog 3x gescoord. Uitstekende wedstrijd boys! De momenten van de goals : – de fantastische goal van Wouter , die de bal kiezelhard via de lat in het net schoot. – De 2 goals van Robert S ( die aangaf ‘’het nodig te hebben’’) – Onze tovenaar van de Balkan Dennis ( 2x gescoord ) , die op het laatste moment voordat hij de bal vol op de wreef wilde nemen dacht aan de wijze tip ( skiet de bal tusssn de paaln in de hoek langs de keeper en hij zit altied ) en dit ook daadwerkelijk deed en scoorde. – Thijs die de bal netjes inkopte na een vrije trap van ondergetekende – Robbins afgeketste schot dat via de tegenstander gepromoveerd werd tot goal – Bart die de tegenstander op zo’n beetje de achterlijn passeerde en de bal hard inschoot Complimenten natuurlijk voor het hele team. De verdediging die bijna geen kans weg gaf ( de backs hadden hun mannetje goed onder controle en voorstopper Bertrik vrat zo’n beetje de spits op) , het middenveld dat voor elke meter streed en de aanval dat de ene na de andere mogelijkheid wist te creeeren, en natuurlijk de keeper die (de weinige momenten dat die wat te doen had ) scherp bleef. Na de wedstrijd hield de aanvoerder zich aan zijn woord en werd in een heerlijk zonnetje terug gelopen naar Vroomshoop. Terug in het Gallie van Overijssel werd er door het team nog genoten van de nodige biertjes die na zo’n overwinning toch net iets lekkerder smaakten. De scouting spotte tijdens het nagenieten bij de kantine, een speler die nog transfervrij was en die men goed kon gebruiken in de aanval. Er werden gouden bergen beloofd door onze leider Jos en al snel was hij bereid om de selectie te versterken. Wout welkom!