De voetbalvereniging Vroomshoopse Boys luidde op zaterdag 7 januari op traditionele wijze het jaar 2023 in met een leuke nieuwjaarswandeling met onderweg versnaperingen en bij terugkomst in de kantine een traktatie.  De activiteitencommissie had het weer prima georganiseerd en Erik Heideman had als vanouds leuke hersenkrakers bedacht. De families de Jong en Heideman wonnen de eerste prijs, gevolgd door de familie Pierik en Scholten, met als derde de familie Beumer.

De aansluitende nieuwjaarsreceptie in de bijna 50 jaar oude kantine ’t Flierhuus werd uitstekend bezocht en de beste wensen werden uitgewisseld. Voorzitter Edward Olthof repte van een actief en ook bewogen jaar 2022. De overleden leden en oud-leden van Vroomshoopse Boys werden met een minuut stilte herdacht.

Voorman Olthof complimenteerde de opgetuigde kantinecommissie, die er met vele vrijwilligers in is geslaagd om de kantine ’t Flierhuus tot een gezellige ontmoetingsplaats te laten zijn. Vroomshoopse Boys kent sinds kort meer dan 900 leden, een clubrecord. De uitdaging om de huidige 42 teams van geschikte leiders en trainers te voorzien wordt met overtuiging aangegaan.

Al die vrijwilligers, die zich op deze wijze voor de Boys inzetten, verdienen volgens voorzitter Olthof veel waardering. Vrijwilligers blijven nog steeds nodig, denk ook aan bardiensten en andere noodzakelijke taken binnen de vereniging. Sportief gaat het naar wens bij de teams. Dehuidige vijfde plaats met  uitzicht op plaats 3. van het eerste elftal van de Boys in de tweede klasse J. smaakt naar meer. Robert Bosma uit Ootmarsum wordt ingaande het nieuwe seizoen hoofdtrainer van Vroomshoopse Boys. Hij wordt de opvolger van de dan naar Hatto Heim in Hattem vertrekkende huidige hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman.

Voorzitter Edward Olthof refereerde aan de geweldige glazen kantine-actie bij de Boys eind vorig jaar. De opbrengst van € 40.000,00 overtrof alle verwachtingen. Alle hulde aan de commissie en de veelal jeugdige uitvoerenden, die voor veel energie en ook verbinding en saamhorigheid binnen de club zorgden. Het kwik van de geldthermometer van de acties binnen de voetbalvereniging is inmiddels gestegen tot € 92.500. Dat biedt perspectief voor de verdere ontwikkeling van de bouwplannen.

De bouwcommissie is bezig met de laatste calculaties en verdere voorbereidingen voor de bouw van het nieuwe clubgebouw. De omgevingsvergunning voor de bouw van het clubhuis van de gemeente Twenterand is aanstaande. Voorman Olthof deelde namens zijn bestuur mee dat de start van de bouwactiviteiten in het tweede kwartaal van 2023 verwacht kan worden. Die mededeling ontlokte een groot applaus van de aanwezigen. Olthof riep ook het bedrijfsleven en iedereen die de Boys een warm hart toedraagt op om de nieuwbouwplannen financieel te steunen.

Er werd een vijftal leden gehuldigd, die meer dan 60 jaar en in sommige gevallen zelfs meer dan 65 jaar Vroomshoopse Boys trouw zijn gebleven. Aanwezig waren de erkende en vermaarde eerste elftalspelers van weleer oud-hoofdtrainer Joop Elferink, Benny Gerrits en Jans Gerrits, evenals oud-speler en vaste supporter Jaap Weijers. Zij kregen een welverdiend applaus en een bloemenhulde. Ook ontvingen deze trouwe leden een attentie in de vorm van een gesigneerde ereschaal. Oud-eerste elftal keeper Wicher Kolkman was afwezig en ontving de huldeblijken thuis.

Edward Olthof toonde zich een tevreden voorman van een actieve vereniging, die volop in beweging is. In een informele sfeer bleef het nog lang gezellig. Er werden op een groot scherm nog mooie afbeeldingen getoond van het nieuwe aanstaande nieuwe clubhuis op de Bosrand. VroomshoopseBoys gaat binnenkort van droom naar daad wat het nieuwe clubhuis betreft, dat werd op deze bijzondere en sfeervoller nieuwjaarsreceptie duidelijk.