1. Wat heb je als eerste gedaan tijdens die eerste honderd dagen als voorzitter van Vroomshoopse Boys?

Sinds de ledenvergadering van 19 september 2017 zijn er inmiddels bijna 100 dagen verstreken. Dat zijn 3 maanden, 13 weken en ook 13 speelrondes. We hebben met onze verenging 1521 doelpunten gemaakt en 760 punten verzameld. Voor het ene team iets te weinig en voor het andere team is dat helemaal goed! Het kabinet Rutte 3 heeft in 100 dagen de eerste scheurtjes al te pakken en president Trump heeft in 100 dagen de hele media en de rest van de wereld al over zich heen gekregen. Ik heb wat dat betreft nog weinig heisa kunnen veroorzaken. Mijn eerste 100 dagen waren wat dat betreft wat minder spannend. Vooral bezig geweest om veel mensen te leren kennen binnen onze vereniging en ook daarbuiten. Het was mij al bekend dat er veel vrijwilligers binnen onze club zijn die allemaal hun steentje bijdragen. Nu is het mij nog duidelijker wat er allemaal moet gebeuren om te zorgen dat het allemaal goed draait binnen de Boys.

2. Hoe kijk je inmiddels tegen deze voetbal vereniging aan?

Een prima georganiseerde club die draait op de inzet van ontzettend veel vrijwilligers. Veel mensen steken de handen uit de mouwen en dat is ook echt nodig. De sportieve prestaties hebben we hoog in het vaandel staan. We hebben een goede structuur van trainers en begeleiders en die we vanuit het bestuur willen ondersteunen met goede randvoorwaarden om zo goed mogelijk te presteren. Daarnaast zijn we ook gezellige club waar onze leden zich thuis voelen. Dat merk je als onze jeugd ‘s ochtends een wedstrijd heeft gespeeld en ‘s middags weer naar De Bosrand komt om daar met anderen weer te gaan voetballen of even bij de senioren te gaan kijken. De kantine is natuurlijk een belangrijke schakel in het verbinden van onze leden. Vrijwilligers hebben hier overleg en het is de plek om de zogeheten derde helft te spelen.

3. Hoe zie je de nabije toekomst van de Boys?

De toekomst van De Boys hebben we voor een groot deel in eigen handen. We hebben een groeiend ledenbestand en de organisatie van onze club wordt nog steeds weer beter. Dit komt enerzijds doordat de KNVB voor meer ondersteuning zorgt. Ook de gemeente Twenterand heeft sport en bewegen hoog op de agenda staan en zien daar voor zichzelf ook een rol in weggelegd. Zij willen de komende jaren nog meer Twenteranders in beweging krijgen en daar ligt voor ons dan weer een kans. Als bestuurder van Vroomshoopse Boys wil ik mij ervoor inzetten dat iedereen gewoon lekker kan trainen en voetballen bij onze club, gecombineerd met een goede duidelijke organisatie waar iedereen zich thuis voelt.

4. Zie je al verbeterpunten?

Onze club bestaat in 2019 al 75 jaar en in die tijd is er natuurlijk een brede basis gelegd en heeft Vroomshoopse Boys zich ontwikkeld. Richting dit jubileum is het goed om een commissie aan te stellen om dit te vieren. Verbeterpunten zijn er altijd en of ze uitvoerbaar zijn is dan natuurlijk de vraag. Ik vind het belangrijk dat de hele vereniging betrokken wordt bij de grotere beslissingen en keuzes die we maken binnen ons bestuur. Daarom houden we nu een enquete over de plannen rondom de kantine. Maar ook andere ideeën die daar raakvlak mee hebben zijn welkom en kunnen gedeeld worden in de blauw-gele ideeënbus, die in de kantine staat.

Het valt mij op dat de opkomst van publiek op zaterdagmiddag nij het eerste elftal wel wat meer zou mogen zijn. Zal deels te maken hebben met het winterse weer maar toch is het belangrijk dat ons thuispubliek blijft komen. We kunnen ook nog meer vrijwilligers gebruiken op allerlei gebieden. Mooi dat we nu een vrijwilligerscoördinator in ons bestuur hebben (Jan Dogger) die dit stroomlijnt. Ik zie dat sommige mensen zwaar belast worden met werkzaamheden terwijl er misschien andere mensen zijn die tijd beschikbaar hebben om hen te ontlasten. Denk hierbij aan scheidsrechters, trainers en leiders maar zeker ook aan kantine werkzaamheden, onderhoud aan de velden, een wedstrijdverslag maken of een interview houden voor onze website / clubblad etc. Wie kan er eens meehelpen met het organiseren van een voetbaltoernooi of een andere activiteit op de Bosrand? Vele handen maken licht werk en daarom nu ook een oproep aan iedereen om je aan te melden bij Jan Dogger. Je zult goed begeleid worden door de mensen die allang wat doen voor de club.

5. Wat wens je de leden, donateurs, vrijwilligers, sponsoren en supporters van Vroomshoopse Boys toe in 2018?

Genoemde groepen zijn allemaal belangrijk voor onze club en we zullen samen zorgen voor de juiste sfeer en omstandigheden binnen onze club. Leuke wedstrijden, veel spelplezier en elkaar op een positieve manier motiveren en aanmoedigen tijdens en na de wedstrijden. Dat geldt ook voor onze sponsoren, zonder hen zou onze vereniging er heel anders uitzien. Zij helpen ons vaak mee en het is goed om ook aan hen te denken bij uw aankopen. Met elkaar zetten we Vroomshoopse Boys positief op de kaart, dat gaan we ook in 2018 doen. Ik reken erop iedereen het komend jaar weer regelmatig op de Bosrand te treffen en bovenal wens ik iedereen natuurlijk een sportief en gezond 2018 toe.