De Esch 2 – Vrh Boys 3 3-1 (24 maart 2018)

Dit weekend ging de reis naar Oldenzaal voor de topper tegen koploper de Esch 2. Het was aan- of afhaken in de titelstrijd voor ons. In zo’n wedstrijd heb je eigenlijk de sterkst mogelijke selectie nodig, maar door blessures bij 1 en 2 hadden we een smalle selectie. Daarnaast was Justin ziek. Gelukkig waren Riorden en Ronald (Nieboer) vanuit het 7e bereid te helpen. We begonnen in de volgende opstelling: 1. Bart  2. Jorian  3. Johan  4. Alexander ©  5. Lars  6. Dennis  7. Riorden  8. Markus  9. Roy  10. Niek  11. Rick. Ronald en Maarten waren wissel.

De tegenstander had het betere van het spel. Na 2 minuten ontstond er al een grote kans, maar Bart kon de inzet van dichtbij keren. Daarna hadden we de zaakjes verdedigend redelijk goed voor elkaar en knokten we met het team voor een resultaat. Aanvallend konden we helaas nagenoeg niets brengen. Een enkele keer kwamen we wel door, maar verzuimden we de keeper te testen. Na 25 minuten kwam de Esch op voorsprong. We stonden positioneel niet goed te dekken bij een lange bal op de rechtsbuiten van de tegenstander. Die lobte de bal vervolgens fenomenaal over Bart in de goal. Hierna hield Bart ons op de been door een goede redding op een schot van dichtbij. We haalden de rust met een 1-0 achterstand.

In de rust moesten de geblesseerde Rick en Lars (uit voorzorg) eruit. Ronald en Maarten kwamen in de ploeg. De niet fitte Riorden en Dennis moesten door. Ook vlagger Pol deelde in de malaise en hij gaf het stokje door aan Jelmer. Na rust hetzelfde spelbeeld, de Esch viel aan en wij hielden tegen. Dit lukte ook de 2e helft best aardig. Wel hadden we het aan de stok met de scheidsrechter die Johan (vanwege een overtreding) en Niek (vanwege commentaar) een gele kaart gaf. Dit betekende op een gegeven moment dat we met 9 man kwamen te staan. Ook raakte Roy nog geblesseerd aan zijn knie en moest Lars dus ook nog opnieuw minuten maken. Toch bleven we overeind tot 10 minuten voor tijd. Een bekeken schot van de prima middenvelder van de Esch trof doel. We bleven ervoor gaan en 5 minuten voor tijd kwamen we terug in de wedstrijd. Nadat Niek de keeper had getest kregen we een corner. Deze corner werd door de goed spelende Alexander binnen getikt. 2-1 dus en zicht op een resultaat! We probeerden het nog wel, maar het mocht niet baten. In blessuretijd kopte de aanvoerder van de Esch de 3-1 binnen en was de wedstrijd gespeeld.

Het kampioenschap is nu definitief uit zicht. Voor ons rest niets anders dan het seizoen uit te voetballen en maar proberen zo hoog mogelijk te eindigen. Voor Dennis zit het seizoen erop, hij wordt geopereerd. Hopelijk vallen de andere blessuregevallen mee. We hebben in ieder geval 2 weken om bij te komen, dan spelen we thuis tegen SVZW 4.