De Helden van het Zesde nemen het op tegen Calimero Den Ham

18-2-2017 Het Zesde – Den Ham 8

Eindelijk.

De Winterstop zat er weer op.

Nadat vorige week de helft van de selectie het nog niet het aandurfde om te voetballen tegen de nummer twee Deto 8 en er daarom een baaldag werd aangevraagd, stond Den Ham 8 vandaag op het menu.

In de wandelgangen had ik al vernomen dat de tegenstander er niet op zat te wachten om te spelen vandaag. Het pak slaag in hun thuiswedstrijd in het begin van de competitie had diepe wonden achter gelaten bij Den Ham 8,van de bovenste plek waren ze naar de onderste regionen geduikeld van de kelderklasse. Gevreesd werd voor een herhaling van die wedstrijd.

Er werd gesmeekt bij de vrouw/vriendin/moeder om thuis te mogen blijven. Ze werden toch op pad gestuurd om de eer van hun dorp te verdedigen, om zo met enige waardigheid huiswaarts te kunnen keren.

Bibberend van angst kwamen de spelers van Den Ham aan op de Bosrand. Ze keken angstig naar de selectie van het Zesde die hen al zat op te wachten. Het was ook niet eerlijk dachten ze bij zichelf : die jongens zijn zo groot, voetballen goed en zien er ook nog eens stukken beter uit als ons.

De Helden van het Zesde waren er klaar voor en gaven vanaf minuut 1 volgas. Den Ham werd overlopen en had niets in te brengen. De schade bleef voor hen beperkt met een 2-0 achterstand bij rust ondanks de vele kansen. Frank maakte de openingstreffer door een geweldige actie aan de linkerkant en scoorde met een schot op randje 16 dat er via de onderkant van de lat inging. De 2-0 mocht Robert S bijschrijven. Onze superman scoorde weer met een intikker, die man is altijd op het juiste moment op de juiste plaats.

Een comfortabele voorsprong met goed voetbal en een tegenstander die vernederd werd.

De scheidsrechter moest ze uit de kleedkamer halen om zo toch aan de tweede helft te kunnen beginnen. De tranen werden weer gedroogd door de spelers van Den Ham bij het verlaten van de kleedkamer, het deed pijn volledig te worden weggespeeld door de Boys uit Vroomshoop. De tweede helft hetzelfde spelbeeld, het leek net of Den Ham niet op het veld stond. Laatste man Robert D verliet zijn natuurlijk habitat en kwam voor het eerst dit seizoen de middellijn over en scoorde warempel de 3-0. Na de 3-0 kwam Den Ham 1x in positie in de gehele wedstrijd, om te kunnen scoren na een foutje van Tom waardoor de tegenstander alleen op Jeffrey door kon lopen. Jeffrey was niet van plan een tegentreffer te incasseren en redde geweldig. Wedstrijd gespeeld en de 3 punten in de tas.

Qua spelbeeld had Den Ham net zo goed thuis kunnen blijven en de wedstrijd op papier kunnen afdoen. Achja het leven van een Hammenaar gaat nu eenmaal niet over rozen.

Het aantal punten voorsprong op de nummer drie DOS 9 bedraagt inmiddels 12 punten en deze lijken daarmee afgehaakt te zijn in de strijd om het kampioenschap.

Nummer twee Deto 8 blijft winnen en voert de druk op . 6 punten voorsprong nog op hen en volgende week de krakerrrr van de reserve 6e klasse 25 in een rechtstreeks duel op sportpark het Midden te Vriezenveen om 14.30