Het zesde elftal van Vroomshoopse Boys baarde dit seizoen landelijk opzien. Het team van leider Jos Veldhuis behoorde bij de eerste tien van de meer dan 1100 inzendingen bij de Kampioenskoorts van Fox Spots 1. Het zesde van de Boys was zelfs akelig dichtbij een live registratie van deze tv-zender. Talloze ludieke acties werden gehouden en ook een eigen elftallied, gemaakt door speler Karel Krahwinkel,  werd ten gehore en in beeld gebracht en was op Facebook te zien. Het zesde van de Boys was echt hot news en zelfs Hans Kraaij jr was onder de indruk van deze normaal nuchtere doeners uut Vroomshoop. En ook zeker van de donderspeech voor de spiegel van Jos is Los Veldhuis. Tegen Hardenberg’84 moest het op zaterdag 29 april gaan gebeuren: de bekroning van een ijzersterk voetbalseizoen. Bij de rust stond het nog maar 1-0 tegen de taaie Hardenbergers, maar toen al voorspelden insiders dat de sterke conditie van de thuisclub en het zichtbaar verlangen naar de derde helft van de tegenstanders de doorslag zouden geven in het voordeel van de blauw-gele formatie. Dat klopte, want na negentig minuten stond eindstand van 3-0 op de denkbeeldige borden. Enorm gejuich weerklonk op veld 4 van de Bosrand , waar een eigentijdse drone opnames maakte van de beslissende 90 minuten van dit unieke kampioensteam.

Namens het bestuur en de Vrienden van de Boys overhandigde Hans Nieboer de fel begeerde kampioensschaal aan aanvoerder Robert Drees van de trotse kampioenen. Clubfotograaf Erwin Heuver vereeuwigde de zielsblije kampioenen. De fraaie schaal, door iedere kampioen te benutten,  vormde met dank aan initiatiefnemer Bertrik Dekker de primeur in bijna 75-jarige geschiedenis van Vroomshoopse Boys. Ook kregen de kampioenen overigens zelf betaalde eremedailles als tastbaar teken van een fantastisch voetbalseizoen. Het bleef daarna nog lang onrustig op de Bosrand en elders in Vroomshoop. Namens de gehele Boys-familie Van harte gefeliciteerd helden van het zesde met de titel en met deze ware promotie voor het seniorenvoetbal van onze vereniging.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-218