De oude zittribune op De Bosrand is historie geworden

Na de feestelijke opening op 28 augustus 1976 van het sportcomplex De Bosrand volgde al spoedig een prachtige zittribune. Iets nieuws voor onze club, want bij de MCC-velden in het centrum van het dorp kenden we dat niet. Op 6 mei 1976 was overigens de (toen) nieuwe kantine ’t Flierhuus al geopend.  De zittribune van de supportersvereniging van Vroomshoopse Boys voorzag vanaf het begin zeker in een behoefte.  Bij derby’s was de tribune altijd tot de laatste plaats bezet, evenals bij jubileumwedstrijden tegen gerenommeerde  tegenstanders als PSV, FC Twente en Heracles Almelo.

Kampioenschappen en promoties werden er gevierd en er werd getreurd bij degradaties. De hoofdtribune diende als decor bij talloze teamfoto’s. Ook op andere momenten, zoals bij de iconische foto uit november 1985 van de onvergetelijke veldheer Willem Nieuwlaar, kwam de zittribune pontificaal in beeld.  Eens werden door de vrijwilligers van onze supportersvereniging stoeltjes uit de Meer, het toenmalige onderkomen van Ajax Amsterdam, gehaald om op de tribune te worden gemonteerd.

Later kwamen de bekende blauw-gele kuipjes. Ook kwam er een speciale B-site voor jonge Boys-supporters. De blauwe-gele stoeltjes werden onlangs door vrijwilligers van de Boys eraf geschroefd en sloper Hein Heun zorgde er eerder deze week voor dat de aloude zittribune echt historie werd. Dat als opmaat naar de bouw ons nieuwe clubhuis, inclusief zittribune, op dezelfde locatie. Wat resteert is de oude zittribune te danken voor de bewezen diensten van meer dan 45 jaar.