Van zaterdag 1 tot en met zondag 9 oktober is het weer de Week van de Scheidsrechter. Dit is het jaarlijkse moment waarop we onze scheidsrechters bedanken voor hun inzet. De vrijwilligerscommissie van Vroomshoopse Boys heeft de scheidsrechtersgroep daarom gekozen tot ‘vrijwilliger van de maand’. Om haar waardering te laten blijken, ze in het zonnetje te zetten en te bedanken voor wat zij allemaal doen.

Scheidsrechters zijn onmisbaar. Zij zorgen er immers voor dat de wedstrijden eerlijk en veilig verlopen. Is er geen scheidsrechter, dan ook geen wedstrijd. Dan kan er niet gevoetbald worden. Scheidsrechtelijke beslissingen kunnen leiden tot flinke discussies en opmerkingen die niet altijd positief zijn.
Dit ervaren ook de scheidsrechters van Vroomshoopse Boys.

Gerrit Schuurman, voorzitter van de scheidsrechterscommissie:
“Wij zijn ooit scheidsrechter geworden, omdat we het leuk vinden om een wedstrijd te leiden. Dat plezier willen we graag houden. Beslissingen neem je in een fractie van een seconde, zonder assistenten, zonder var. Puur op eigen inzicht en vermogen. En ja… dan kan er ook een fout gemaakt worden. Geef die scheidsrechter eens een schouderklopje en vergeet vooral niet om hem of haar na elke wedstrijd te bedanken. Je hebt ze weer nodig voor de volgende wedstrijd. Dus Boysluu heb respect voor onze scheidsrechters. We zijn er voor jullie om jullie te kunnen laten voetballen”.

Personen die er achter willen komen, hoe leuk het leiden van een wedstrijd kan zijn, kunnen zich melden bij Gerrit Schuurman. Hij kan je er alles over vertellen.
Met dank aan de scheidsrechters van de Boys.