De tweede klasse H. begint wat Vroomshoopse Boys betreft met een prachtige affiche. Op zaterdag 22 september wordt er thuis op De Bosrand tegen naaste voetbalbuur vv Den Ham gespeeld. Deze rasechte en historische derby gaat alweer snel op herhaling, want beide teams troffen elkaar ook al in de halve finale van de nacompetitie op zaterdag 9 juni j.l.. Toen verliep alles qua organisatie naar wens met maar liefst 2200 toeschouwers.

In goed onderling overleg tussen de beide besturen van Vroomshoopse Boys en vv Den Ham is besloten de derby op zaterdag 22 september ‘s avonds om 18.00 uur te laten beginnen. Dan kunnen de vele spelende leden van beide clubs deze mooie competitie-ouverture desgewenst bijwonen. Ook elders vanuit de regio worden voetballiefhebbers verwacht. Tevens is het een kans voor de lokale middenstanders en overige sponsoren om eens een wedstrijd te komen bekijken.

Het draaiboek van 9 juni j.l. is weer uit de kast gehaald voor 22 september. Allereerst een oproep aan de supporters van Vroomshoopse Boys en vv Den Ham: kom op tijd en kom zoveel mogelijk met de fiets. Er worden weer twee kassa’s bij de ingang opengesteld om de vlotte doorstroom van supporters te bevorderen. De kassa aan de rechter kant vanaf de Flierdijk gezien is in principe bestemd voor de Boys-leden en supporters. De linker kassa is bestemd voor de overige bezoekers.

Uiteraard geen alcohol voor bezoekers onder de 18 jaar en ook geen alcohol langs het speelveld. Uitsluitend in de kantine en op het afgeschermde VOC-terras mogen alcoholische dranken worden genuttigd.  Doe mee aan de verloting voor aanvang van de wedstrijd en na afloop tijdens de zogeheten derde helft aan het Rad van Avontuur om zo de kas te spekken. We hopen op een reprise van 9 juni j.l., alleen mag wat betreft de Boys de uitslag het anders aflopen. Qua reprise denken we ook aan de prima sfeer op de Bosrand, dat verdiende toen een pluim. We wensen onze vrijwilligers en natuurlijk de voetballers succes en tot zaterdag 22 september op de Bosrand.