Een prachtig affiche op de Bosrand in Vroomshoop. De nummer 1 speelt tegen de nummer 2 en de winnaar van dit duel mag zich de “herbstmeister” noemen. Het derde had vorige week een blamage opgelopen bij OZC uit en moest vandaag de rug weer rechten tegen HHC Hardenberg 3.

Op een koude, natte en winderige zaterdag mocht het derde onder leiding van scheidsrechter J.H. ten Voorde aftrappen. Het was meteen duidelijk dat beide ploegen hier kwamen om de wedstrijd te winnen. Er werd van beide kanten aanvallend voetbal gespeeld waardoor er veel ruimtes waren om in te spelen. Dit werd ook gedaan en kwam het middenveld van het derde regelmatig in balbezit. Het enige wat nog ontbrak was het omzetten van balbezit in kansen om te scoren. Na twintig minuten kwam de middenvelder van HHC erdoor Alexander gokte op een actie naar binnen maar de middenvelder maakte een actie naar buiten, waarbij Alexander hem neerhaalde om een vrije doorgang te voorkomen. De vrije trap die hierop volgde vanaf 25 meter werd meer dan uitstekend in de kruising geschoten waardoor hij keeper Joel kansloos liet 0-1. Een fikse tegenvaller maar het was zaak om door te gaan waar het derde mee bezig was namelijk het zoeken naar ruimtes en het komen tot kansen. Maar vlak na de 0-1 kreeg het derde ook de 0-2 om de oren een vrije trap werd vrij binnengekopt. Hierdoor werd het erg moeilijk vandaag. HHC Kwam zelfs nog op 0-3 alleen werd deze goal terecht afgekeurd wegens buitenspel. Uit het niets deed het derde iets terug waarbij een corner van Niek werd binnengewerkt door een speler van HHC 1-2. Toch voor rust wist het derde het zichzelf nog weer moeilijker te maken want het werd 1-3 waarbij de spits vrij achter de verdediging de bal over Joel kon schieten.

In de rust werd Roy gewisseld voor Tim en kwam Johan erin voor Jordy.

Vlak na rust kwam het derde terug in de wedstrijd. Sterk spel van Tim in de zestien zorgde ervoor dat hij Justin kon bereiken en Justin schoot de 2-3 binnen. Vlak hierna kreeg Tim zelf een kans en schoot hij de 3-3 binnen. Het derde was ineens terug in de wedstrijd en kon hier misschien de drie punten nog wel gaan opeisen. Maar de wedstrijd viel hierna een beetje in het slot het derde was duidelijk de betere en HHC kwam er weinig meer uit maar tot echte kansen kwamen ze niet. Vlak voor tijd ging het toch nog mis voor de mannen van het derde na het slecht wegwerken van een bal in de verdediging kon de mid mid de zestien binnengaan en Johan probeerde in te grijpen echter was hij te laat en veroorzaakte een penalty. Deze werd binnengeschoten en het werd 3-4. Hoewel HHC nog twee rode kaarten kreeg (2x geel) wist het derde niet meer tot scoren te komen en verloor het hiermee de wedstrijd en de felbegeerde koppositie.

Nog geen winterstop want op zaterdag 22 december spelen de mannen van het derde in de volgende ronde van de beker om 14:00 tegen zondagvereniging ATC’65 2 uit in Hengelo.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling: 1. Joel, 2. Justin (’60 Dennis), 3. Alexander, 4. Jordy (’45 Johan), 5. Tony, 6. Danny, 7. Ruben, 8. Thimo, 9. Roy (’45 Tim), 10. Bart-jan, 11. Niek (’70 Tom), 12. Lars.