Actieve senioren kennen geraniums zeker, maar niet om er constant achter te gaan zitten. Gezond en vitaal blijven is het devies en dat komt  tot uiting op de sportinstuif voor senioren op vrijdagmorgen 1 oktober aanstaande. Die activiteit wordt georganiseerd door ZorgSaam Twenterand samen met vele vrijwilligers.

Plaats van handeling is het sportcomplex Het Twistveen van vv Voorwaarts en SDO in Westerhaar-Vriezenveensewijk. Vanaf 9.30 uur is de inloop gepland en om 10.00 uur wordt er begonnen met een gezamenlijke warming-up van de deelnemers en bezoekers, die wordt verzorgd door Stef Lamberink. Hij traint wekelijks samen met Bend Bove de pakweg 30 wandelvoetballers van de Old Stars Twenterand, die al sinds augustus 2015 hun geliefde spelletje op het kunstgras van vv Voorwaarts beoefenen. De leden van de Old Stars Twenterand zijn afkomstig uit alle kernen van Twenterand. De onderlinge ontmoeting en de gezelligheid staan ook hoog in het vaandel.

De activiteit op 1 oktober past naadloos in de week van de ontmoeting van de gemeente Twenterand. Iedere senior vanaf 60 jaar is welkom  en kan desgewenst ook meedoen aan maar liefst zes vitale onderdelen. Naast walking football zijn dat walking korfbal door Marijke Schipper van Amicitia, een nieuwe tak van sport voor senioren in Twenterand, aan atletiek van de atletiekvereniging Twenterand en valpreventie door Fysio Twenterand. Verder zijn er bij de sportinstuif gymnastiekoefeningen door Bernd Bove en is er de denksport dammen met een toelichting van Julian Arrindell en Bert Nieboer van de HammerDammer. De koffie is gratis, evenals het afsluitende sportdrankje. Het wordt zeker een gezellige sportochtend voor de senioren uit Twenterand, van harte welkom!