Dos ’37 10 – Vrh Boys 5 1-2 (12 oktober 2019)

Op een druilerige dag trokken 14 Vroomshopers ten strijde in Vjenne. De onpeilbare Nieuwlaars hadden dit keer slechts 1 verrassing in petto. Ze besloten namelijk om spits Jeroen tussen de palen te zetten, als vervanger van de afwezige DJ Jeffrey. We begonnen in de volgende opstelling: 1. Jeroen  2. Rick  3. Erik  4. Maarten  5. Martin  6. John  7. Thijs  8. Justin  9. Gerjan  10. Wouter  11. Freddy. Frank, Ronald, Diego en Gert vormden de ijzersterke bank.

In de eerste helft hadden we het betere van het spel op het gladde kunstgras. Tuurlijk hadden we zoals altijd onnodig balverlies, maar toch creëerden we ook de nodige kansen tegen opnieuw een jeugdige tegenstander die de duels niet bepaald uit de weg gingen. Gelegenheidskeeper Haan werd in de eerste helft zelden op de proef gesteld. De keren dat hij nodig was, stond hij zijn mannetje.

We kregen wat kopkansen uit corners via Gerjan, Maarten en John. Maar die werden allemaal geblokt door de keeper of verdedigers. Na ongeveer 20 minuten kwamen we op voorsprong. Goalgetter Gerjan was eindelijk verlost van zijn persoonlijke lijfwacht en werd op 30 meter van de goal aangespeeld door Wouter. Met een mooie boog schoot hij de bal in de kruising, keeper kansloos. Kort daarna schoot Maarten een bal op de lat en had Thijs twee goede kansen, maar de keeper lag in de weg. Ook Freddy kwam in de rebound nog een keer bijna tot scoren, maar ook zijn inzet werd miraculeus gestopt. 0-1 voorsprong bij rust. De geblesseerde Gerjan was klaar met de Vriezenveense voetzoeker en ging douchen. Ronald kwam in zijn plaats. Verder kwamen Frank, Diego en Gert in het veld voor Justin, Rick en John.

Na rust was de wedstrijd helaas meer in evenwicht. Dos ging wat meer druk zetten en we hadden moeite om de vrije man te vinden. Het werd een typische derby in de kelderklasse, weinig voetbal en veel duels & enkele opstootjes. Na ongeveer een uur spelen was er een opvlieging van Ronaldinho, die het strafschopgebied van de Vriezenveners in soleerde. Daar werd hij onderuit gehaald. De penalty werd benut door Maarten. Kort daarop kwam Dos terug in de wedstrijd uit een corner. Een aanvaller van Dos torende uit boven de verdedigers en kopte binnen. Erik en de geblesseerde Thijs gingen eruit voor John en Justin. Vervolgens moesten we volop verdedigen, waarbij onze backs Frank en Diego een paar keer goed rugdekking gaven. Aan de andere kant waren er kansen voor Freddy en Ronald, maar opnieuw redde de keeper. Ook onze gelegenheidskeeper kreeg de mogelijkheid om te shinen, wat hij dan ook deed. Vooral door een knappe redding vlak voor tijd was hij ons goudHaantje na afloop. Dos werd aan de zegekar gebonden, waardoor die andere karre nog altijd in beeld is. Want we zijn nog zonder puntverlies, 9 punten uit 3 wedstrijden. Ongekende luxe op de Bosrand!

Volgende week spelen we thuis om half 3 tegen Den Ham 6.