Dos ’37 4 – Vrh Boys 3 4-1 (26 mei 2018)

De laatste wedstrijd van het seizoen alweer. Ondanks de hitte waren Riorden, Ronald, Justin, Deon en Dani bereid ons te helpen. We begonnen in de volgende opstelling: 1. Bart  2. Deon  3. Johan  4. Alexander ©  5. Lars  6. Justin  7. Riorden  8. Tom  9. Rick  10. Ronald  11.. Dani. Jorian en Maarten begonnen op de bank.

De wedstrijd ging op en neer en kansen kwamen aan beide kanten. Dos kwam op voorsprong door een foutje van ons in de opbouw. De aanvallende middenvelder van Dos krulde de bal fraai binnenkant paal binnen. Zelf waren we dreigend in het begin, maar verzuimden we de trekker over te halen. Wat ook opviel in het begin was het strakke vlagwerk van Jelmer die geen vrienden maakte met de rechtsbuiten die als gevolg van een zonnesteek vergeten was hoe buitenspel werkt.  Na de eerste drinkpauze kwamen Jorian en Maarten in de ploeg voor Deon en Alexander. Lars en Tom waren de nieuwe backs en Jorian moest de aanvallende middenvelder volgen. Dat deed hij goed en daardoor kregen we wat overwicht. We kwamen in die fase ook op 1-1. Een verre ingooi van Jorian bereikte de vrijlopende Rick. Rick stond op ongeveer 30 meter van de goal, maar nam de stuiterende bal ineens op de pantoffel. De bal vloog over de kansloze keeper in het doel, wereldgoal. We hadden op voorsprong kunnen komen, nadat Johan Dani 1 op 1 met de keeper zette. Dani bleef goed rustig, alleen jammer genoeg voor hem had de keeper een prima redding. Ook de dreigende Riorden zag een schot gekeerd door de doelman. Dos bleef ook dreigend en kreeg goede mogelijkheden voor rust, gelukkig konden Bart en onze verdediging tegendoelpunten voorkomen.

In de rust werden Dani en Justin gewisseld en kwamen Alexander en Deon weer in de ploeg en beide heren kwamen op het middenveld te spelen. Ronald ging zwerven in de spits en Rick ging naar rechtsvoor. De wedstrijd bleef in balans in de tweede helft. Een pegel van Jorian van 25 meter werd onder de lat weggetikt door de Vriezenveense doelman. Ook Bart liet zich niet onbetuigd de 2e helft en hield ons op de been. Na ongeveer 20 minuten spelen werden Ronald en Lars afgelost door Dani en Justin. Uiteindelijk konden we niet voorkomen dat Dos uiteindelijk uitliep naar een ruime overwinning. De druk werd te veel. De beide spitsen van de Vriezenveners konden behoorlijk vrij een voorzet benutten. Omdat de scheids blijkbaar als enige geen last van de verstrengende hitte had, kon Dos uiteindelijk ook nog de 4-1 in blessuretijd maken.

Een mooi en gezellig seizoen zit erop. We begonnen met een ruime selectie en daarom konden we de eerste seizoenshelft meedoen om de titel wat de doelstelling was. De tweede seizoenshelft was het schrapen met spelers en hebben we desondanks nog de nodige punten en overwinningen gehaald. Een 5e plek is het resultaat. Het gros van de spelers gaat door in de B-selectie, een positief teken en een signaal dat er een hecht team is ontstaan. De dank gaat uit naar de spelers van de andere teams die ons 1 of meerdere keren hebben geholpen dit seizoen. Iedereen een fijne vakantie en alvast veel succes en plezier volgend seizoen.