De zesde wedstrijd van de competitie stond vandaag op het programma. We moesten uit naar DOS’37 JO13-1 die twee plekken onder ons stond op vier punten achterstand. Vooraf gezien een wedstrijd waarbij we drie punten moesten pakken om A- aansluiting bij de top te houden en B- gezien de resultaten we op papier de betere leken.

We begonnen met de volgende selectie; Niels op doel, John, Jordi, Siem en Chris achterin, Roy, Mats en Sven op het middenveld, Thijs, hugo en Malick voorin en Stef begon aan de kant.

We begonnen sterk aan de wedstrijd wij waren degene die vaak de bal hadden en probeerden hem rond te laten gaan. Je zag dat DOS’37 hier moeite mee had en ze hadden dan ook in de eerste paar minuten al veel overtredingen nodig met name op onze linkshalf Sven. Sven probeerde rustig te blijven en te incasseren en hierdoor de gedachte eraan te hangen dat de tegenstander die overtredingen nodig had omdat Sven gewoon de betere was. We braken de wedstrijd open in de 6e minuut een geweldige solo van Mats waarbij een assist allang niet meer aan de orde was, schoot Mats de bal boven in de verre hoek binnen en maakte zo de 0-1. Een dik verdiende voorsprong en nu was het zaak om deze voorsprong uit te bouwen door de bal rond te laten gaan. We probeerden het wel maar ons middenveld stond telkens te diep waardoor een verzorgde opbouw niet aan de orde was, we hanteerden te vaak de lange bal en hierdoor oogde ons spel heel rommelig. We kregen uit een corner onze tweede kans(je) van de wedstrijd het was een bal die afkaatste uit de zestien en Roy dacht niet na en haalde in één keer uit vanaf rand zestien, helaas net over. We moesten blijven waken voor de uitvallen van DOS’37 en John had alle moeite om zijn man af te stoppen. Hij maakte een overtreding op rand zestien. Deze vrije trap viel binnen en in de 23e minuut scoorde DOS’37 de 1-1.

We gingen rusten met een 1-1 stand en hierin gaven we aan dat we moesten blijven voetballen, dat ons middenveld niet zo diep moest staan om op te kunnen bouwen en dat we moesten zorgen dat we niet in de duels kwamen want we wisten dat DOS dan toch weer een overtreding zou maken.

Over de tweede helft kan ik vrij kort zijn, in de eerste paar minuten hebben we geprobeerd om te gaan voetballen maar dit werd ons vrijwel onmogelijk gemaakt want telkens als we er door waren maakte DOS’37 wel weer een overtreding en uit deze vrije trappen konden we niet veel maken want dan stond DOS wel weer in hun organisatie. De jonge scheidsrechter besloot niet in de grijpen en hierdoor werd de wedstrijd een ordinaire schoppartij waar DOS’37 zich als vereniging naar mijns inziens gewoon voor mag schamen. Als kers op de taart kregen we ook nog in de 43e minuut de 2-1 tegen. We probeerden nog wat terug te doen met een schot van Sven wat op de lat viel. Maar helaas konden we geen potten meer breken en verloren we deze wedstrijd.

Terugkijkend op de wedstrijd hadden we misschien moeten zorgen dat we niet meegingen in het spel van DOS’37 en hierbij ervoor hadden moeten zorgen dat de bal het werk ging doen. Dit spel kunnen wij spelen maar helaas lieten de jongens maar ook de begeleiding zich meeslepen in de emotie van de wedstrijd waardoor we toch aan het eind van de rit met lege handen stonden. Nog zuurde was dit verlies toen we zagen dat onze directe concurrenten ook punten hadden laten liggen. Maar aan de andere kant is de schade beperkt gebleven.

Volgende week zijn we vrij van de competitie en gaan we oefenen uit bij Lemelerveld JO13-1 die speelt in een andere eerste klasse en daar op een 7e plaats staat. We trappen af om 10:15.

Teleurgesteld zaten de jongens in de kleedkamer en er moest nog een man of the match gekozen worden. Na een lange stilte werd Mats gekozen tot man of the match door zijn prachtige doelpunt.