Vier bestuursleden nemen tijdens de jaarvergadering van 19 september a.s. afscheid van Vroomshoopse Boys. Dick Netters doet dat als voorzitter en Willem Nieuwlaar als penningmeester. Jan Dogger neemt afscheid als jeugdvoorzitter en Joop Elferink doet dat als bestuurslid Technische Zaken en tevens als voorzitter van de technische commissie. Het bestuur en de vrijwilligerscommissie zijn heel content dat er inmiddels drie kandidaten bereid zijn gevonden de gelederen van het bestuur te komen versterken. Edward Olthof is de beoogde voorzitter en Sabine Elferink-Ardesch de beoogde jeugdvoorzitter. Verder is Tom Heideman kandidaat voor de bestuursfunctie Technische Zaken. Naar een nieuwe penningmeester wordt momenteel nog naarstig gezocht.

We stellen deze week de drie kandidaten voor. Wel is het zo dat de leden tijdens de jaarvergadering van 19 september 2017 hun goedkeuring dienen te geven aan de voordracht van het bestuur. Zoals bekend is mogelijk om als leden met tegenkandidaten te komen, zoals de statuten van onze vereniging dat al 73 jaar voorschrijven.

Eerste kandidaat: Tom Heideman, beoogd bestuurslid Technische Zaken.
We beginnen de voorstelronde met iemand, die al vanaf z’n jeugd met Vroomshoopse Boys nauw verbonden is geweest en uit een echte Boys-familie stamt: Tom Heideman.

Tom is 28 jaar en hij is gehuwd met Daniëlle Krejenzang. Tom en Daniëlle wonen in Rijssen.
Tom werkt als projectcoördinator bij van Gelder Integrale Projecten (landelijk). Vanaf de prilste jeugd en de pupillen voetbalde Tom bij Vroomshoopse Boys. Tot en met z’n 25ste jaar speelde Tom in het eerste elftal tot en met de onvergetelijke kampioenswedstijd tegen Be Quick’29 in Raalte op 14 mei 2014. Door enkelproblemen moest Tom Heideman noodgedwongen stoppen met z’n actieve voetbalcarrière. Tom is een aantal seizoenen actief als kaderlid aan de slag geweest bij de jeugd van Vroomshoopse Boys, maar kon dat op een bepaald moment meer met z’n werk combineren. De afgelopen drie seizoen was Tom Heideman samen met Egbert Runhart als teammanager aan het eerste elftal verbonden. Ook was Tom Heideman actief bij de TCO en hij maakt deel uit van de Technische Commissie van Vroomshoopse Boys.