Op het natte en gladde hoofdveld van het sportpark ’t Lageveld in Wierden begonnen de teams van SVZW en Vroomshoopse Boys voorzichtig aan hun onderlinge duel. De thuisploeg was veelal in balbezit, maar deed dat in een niet al te hoog tempo. De goed georganiseerd spelende gasten loerden op de snelle omschakeling en countermogelijkheden. In de 18e minuut kreeg de vrij staande Ramon de Jong namens de Boys een mooie kopkans na een mooi aangesneden corner van Robert Veld. Buiten bereik van SVZW-doelman Jens Wachtmeester vloog de bal naast het doel. Beide verdedigingen heersten en er kwamen in de fase erna zo goed als geen doelrijpe kansen. In de 32ste minuut bediende Ferdi ter Avest namens de gastheren centrumspits Deniz Sahbaz op maat, maar de volley van dichtbij werd met een katachtige reactie door Boys-doelman Tim Sickman gestopt. In de 38e minuut probeerde Tom Hegeman de Boys-goalie met een kopbal te verschalken, maar de bal werd razend knap uit de bovenhoek getikt. Alles leek erop dat het sterke collectief van Vroomshoopse Boys met de brilstand de rust zou halen.

In de 46ste minuut werd de bal echter van dichtbij tegen de arm van de niets vermoedende Boys-verdediger Robert Veld geschoten. Tot verbazing van iedereen en tot ontzetting van de gasten wees arbiter R. de Wit uit Groningen zonder raadpleging van zijn op het oog perfect opgestelde assistent-grensrechter naar de stip: penalty vanwege hands. Namens SVZW pakte Deniz Sahbaz dit onverwachte kadootje dankbaar uit: 1-0.

Dat was een fikse tegenvaller voor het team van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal, die tot de rust de zaken goed onder controle had. Na de thee probeerde de Boys waar dat kon aan te vallen, maar echte doelkansen werden aanvankelijk niet gecreëerd door de gasten. Het bekwaam combinerende SVZW kreeg steeds meer ruimte en werd met name aan de rechter kant aanzienlijk gevaarlijker dan voor rust. Er werd onveranderd goed verdedigd aan Boys-zijde, waarbij doelman Tim Sickman in grootse vorm stak en enkele keren knap redde. In de 68ste minuut werd bij de Boys Melvin Hulsegge voor Ramon de Jong gebracht. In de 70ste minuut bracht Jos Hutten met een lepe steekbal Ernst-Jan Heideman in stelling, die net niet doeltreffend kon uithalen. Aan de andere kant verzuimde SVZW-aanvaller Ferdi ter Avest in de 72ste minuut de wedstrijd in het slot te gooien. Van dichtbij wist hij de bal na een snelle aanval van vijf meter niet in het doel te krijgen. In de 78ste minuut kwam bij de gasten Jelle Drees in het veld voor Leon Dogger.

In de 79ste minuut leek Deniz Sabaz z’n tweede doelpunt te maken, maar wegens vermeend buitenspel werd de treffer op advies van de neutrale assistent-scheidsrechter geannuleerd door arbiter de Wit. In de ultieme slotfase probeerde het manmoedig strijdende Vroomshoopse Boys de gelijkmaker te forceren. Het standbeen van Ernst-Jan Heideman werd in de 86ste minuut binnen de zestien aangetikt door een SVZW-verdediger, maar scheidsrechter de Wit weigerde de bal opnieuw op de stip te leggen. Zo kwam het einde van deze streekderby met een 1-0 overwinning voor SVZW. Dit duel werd onder meer bekeken door Mans de Witte (77), die beide teams in het verleden onder z’n hoede heeft gehad als trainer. De wedstrijd was meer spannend dan fraai te noemen. Vroomshoopse Boys liet verzorgd voetbal zien, maar creëerde uiteindelijk te weinig om de onterecht gegeven penalty weg te poetsen. Volgende week zaterdag wacht weer een uitwedstrijd, dan in Zutphen tegen de plaatselijk voetbaltrots, die één punt uit 2 twee wedstrijden heeft vergaard. Hopelijk behoren dan de geblesseerde spelers Jordy Brinkman en Rutger Schrijver ook weer tot de selectie.

In Wierden werd met de volgende opstelling gespeeld; doel: Tim Sickman; achter: Robin Drenthen, Ramon Bolks, Andjin van Veen en Robert Veld; midden: Leon Dogger ( 78: Jelle Drees), Lars Scholten en Ton Kunst; voor: Ernst-Jan Heideman; Jos Hutten en Ramon de Jong (68: Melvin Hulsegge).

Het tweede elftal van Vroomshoopse Boys won uit afgetekend van met 4-1 van vv Hellendoorn 2. Vroomshoopse Boys JO19-1 speelde thuis tegen SVZW JO19-1 en pakte met de 2-1 winst de eerste drie punten in de hoofdklasse. Het 19e Beltona-toernooi kent in poule D. met beloftenteams met spelers tot en met 21 jaar de teams van Vroomshoopse Boys, Germanicus/CSVC, HH Hardenberg en SV Dalfsen. Op woensdagavond 11 oktober wordt om 19.30 uur op De Bosrand in Vroomshoop de wedstrijd Vroomshoopse Boys tegen SV Dalfsen gespeeld.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-227