Vroomshoopse Boys heeft ingaande het voetbalseizoen 2020-2021 met Edward Wassink uit Enter een nieuwe trainer van de B-selectie bij de senioren en een trainer-coach van het tweede elftal in huis. Deze trainer-coach is als zodanig de opvolger van de aan het eind van dit seizoen vertrekkende trainer Reinier de Jong, die bij Boys JO19 1 aan de slag gaat. Edward Wassink komt over van DES uit Nijverdal, waar hij nu nog trainer van het tweede elftal is.

Edward (30 jaar) woont in Enter en voetbalde achtereenvolgens vanaf jonge leeftijd bij Enter Vooruit en bij RKSV uit Rijssen. Bij laatstgenoemde club werd hij ingaande 2012 trainer van meerdere jeugdteams en ook was hij daar een seizoen assistent-trainer van het eerste elftal. Edward vervolgde zijn weg als trainer ingaande het seizoen 2019-2010 als trainer bij het tweede elftal van DES uit Nijverdal, waar hij tot en met dit seizoen werkzaam is. Edward bevindt zich als oefenmeester in de afrondende fase van de UEFA B-opleiding.

Bewust wil Edward graag aan de slag bij Vroomshoopse Boys. Hij vindt dit een echte volksclub met goede faciliteiten, waartoe hij een naar eigen zeggen fantastisch voetbalcomplex rekent. De organisatie bij onze club is volgens Edward goed op orde en hij is van mening dat Vroomshoopse Boys ambitie uitstraalt.

We hebben de nieuwe trainer van de  B-selectie naar zijn werkwijze gevraagd. Edward is resultaatgericht en wil jonge spelers beter maken. Hij vindt het verder belangrijk dat plezier en prestatie hand in hand gaan, dan komen de resultaten vanzelf. De aanstaande nieuwe trainer is van mening dat het tweede elftal een springplank naar de hoofdmacht dient te zijn. Tot slot laat Edward weten het van belang te vinden er voor elkaar te zijn in deze onzekere tijd. Blijf gezond, zo is zijn advies. Edward Wassink hoopt de “Boysluu”  snel te gaan zien op de Bosrand.

De Technische Commissie en het bestuur van Vroomshoopse Boys zijn uitermate content met de komst van deze jonge en ambitieuze trainer, die geheel binnen het functieprofiel past.  We wensen Edward Wassink veel succes en ook plezier toe bij onze vereniging.