Een gelukkige overwinning voor Vroomshoopse Boys 1

Op de Bosrand in Vroomshoop werd vanmiddag de 23ewedstrijd uit de 2e klasse H gespeeld tegen FC Zutphen. Vorig seizoen samen nog in de 1e klasse D, Zutphen degradeerde rechtstreeks en Vroomshoopse Boys via de nacompetitie. Een complete Exodus heeft zich aan het eind van vorig seizoen voorgedaan bij de selectie van Zutphen waardoor zij nu uitsluitend met eigen spelers spelen. De uitwedstrijd in Zutphen eindigde in een 3-3 gelijkspel. Voor Zutphen is het belang vandaag om uit de nacompetitie zone te blijven, Vroomshoopse Boys wil de aansluiting met de subtop behouden. Basisspeler Jordy Harms kon vandaag niet meespelen vanwege een blessure. Ons aanstormende talent Luuk de Groot, B speler van 15 jaar die tegenwoordig al met JO-19 meespeelt, mag “snuffelen aan de selectie” door vanmiddag op de bank te zitten. J011-3 is vandaag het team van de week en de pupillen van de week zijn Dyon en Debian. Scheidsrechter Gerrit Beekman uit Apeldoorn voelde de wedstrijd goed aan en hij heeft vanmiddag geen kaart hoeven uit te delen.
De 1e helft leidt na 5 minuten tot een goede kans na een diepe bal van Rutger Schrijver over zeker 40 meter. Voor de goal weet Julian Derks net niet af te ronden. Hierna is het vooral Zutphen wat het spel maakt onder leiding van aanvoerder Jelle Macare (nr 8) en de 17 jarige Lars Huber (nr14). Over onze rechterflank werd de nr 9 Jesse de Vries vaak aangespeeld en dat resulteerde in veel gevaarlijke situaties en schietkansen voor de Boys goal. In de 20e minuut lijkt Jelle Drees geblesseerd te raken hij wordt later in de wedstrijd gewisseld voor Robert Veld. In de 26e minuut gooide Rene Kok zich als een leeuw voor de bal en voorkwam hiermee een 100% kans voor Zutphen. Een lastige periode brak aan waarbij Ramon Bolks en Andjin van Veen menig voorzet van Zutphenwegkopten waarna we met een fortuinlijke 0-0 op het scorebord thee gingen drinken.
De tweede helft tapt de Boys uit een ander vaatje en dat leidttot meer kansen. Direct na rust oordeelt de scheidsrechter dat het schot op goal van Julian Derks geen penalty oplevertvanwege een mogelijke handsbal. Diverse corners en een schot van Ramon de Jong op de paal leveren nog geen doelpunt op. Een mooie voorzet na een combinatie tussen Ramon de Jong en Jesper Derks komt “op melkbussen hoogte” bij Jos Hutten die vervolgens de bal ook net ziet naastgaan. In de 60e minuut schiet Jos de 1-0 binnen na een solo actie langs 3 verdedigers. Julian Derks zet na een combinatie met Leon Dogger de verdediging van Zutphen geheel opzij met een hakbal tussen de benen door van een verdediger  Zutphen. Het schot wat daarop volgt gaat ruimschoots naast. Zutphen voert ondertussen de druk ook op en krijgt goede kansen uit corners en vrije trappen waarop de keeper van De Boys goed reageert. Zelfs de 1 op 1 kansen voor Zutphen worden gestopt door Rene Kok. In de 77e minuut wordt Hidde van Kalker gewisseld voor een extra aanvaller Jesper Mentink bij Zutphen. De druk op de goal bij de Boys neemt verder toe en keeper Kok raakt geblesseerd tijdens een uitbraak van Zutphen. Dit loopt gelukkig goed af voor Kok en hij kan de wedstrijd hervatten. In de 87e minuut wordt Ramon de Jong gewisseld voor Bram Hooijer. Jesper Derks gaat vanaf het eigen 16 meter gebied met de bal aan zijn voet een sprintduel aan met de nr 9 Jelle de Vries tot aan de 16 meterlijn van Zutphen. Een prachtige actie wat resulteerde in een schot wat net naast gaat. In de 89e minuut wordt er een mooie aanval opgezet door Bram Hooijer wat leidt tot een corner na een van richting veranderd schot van Leon Dogger. De bal wordt opnieuw nog ingebracht waarbij Bram Hooijer het de keeper van Zutphen nog knap lastig maakt met een kopduel. De bal die terug in de Boys verdediging komt wordt opnieuw naar voren gespeeld en via een prachtige loopactie van Robert Veld uiteindelijk teruggelegd op Julian Derks die de opstuitende bal ver over de goal schiet. In de blessure tijd krijgt Jos Hutten de bal in het 16 meter gebied aangespeeld en hij blijft oog in oog met keeper Owen Rietman rustig, passeert hem met een mooie “slepende beweging” waarna hij zijn 2e goal maakt deze middag.

met nog 3 wedstrijden te gaan is er nog steeds een kans op nacompetitie voor De Boys. Onze selectie zal het ene punt verschil met nummer 3 SVI op de ranglijst moeten overbruggen. We spelen op 11 mei uit tegen Sparta Enschede, op 18 mei thuis tegen ASC Dalfsen en op 25 mei de laatste wedstrijd van de competitie tegen WVF in Zwolle. De eigen wedstrijden blijven winnen Blijft het devies.
Eerst kunnen Karlo Meppelink en Henk Harmens met staf en spelers zich gaan voorbereiden op de volgende bekerwedstrijd op 4 mei uit tegen Rohda Raalte. Een zekerheid die we voor volgend seizoen hebben is dat we op 17 augustus spelen in de 1e ronde van het KNVB bekertoernooi!

Vroomshoopse Boys speelde vandaag in de volgende opstelling:
Rene Kok, Andjin van Veen, Rutger Schrijver, Ramon Bolks, Jesper Derks, Leon Dogger, Jos Hutten, Julien Derks, Ramon de Jong, Robin Drenthen, Jelle Drees.
Wisselspelers: Bram Hooijer, Robert Veld, Luuk de Groot en Bart Jans

Vroomshoopse Boys 2 speelde vandaag tegen FC Zutphen 2. Ruststand 2-0 en eindstand 5-0.

J019-1 en JO17-1 hadden vandaag geen programma.
JO19-2 boekte een mooie 2-5 overwinning op de JO19-5 van Quick 20 in Oldenzaal.