Na twee bekerwedstrijd achter elkaar gewonnen te hebben tegen Gramsbergen en Germanicus is er afgelopen dinsdagavond  nog een oefenwedstrijd gespeeld tegen ON. Vorig jaar ook uitkomend in de 2e klasse maar aan het eind van het seizoen gedegradeerd. Hoofdtrainer Jan Peter jonkman en zijn assistent trainer Henk Harmens maakten van deze wedstrijd gebruik om wat te experimenteren en dat pakte tot vlak voor het einde goed uit met een 2–4 voorsprong. Helaas werd deze voorsprong in de laatste 5 minuten weggegeven waarna dit oefenpotje eindigde in een 5-4 nederlaag. Vandaag gaat het in de laatste wedstrijd uit de poulefase van het bekertoernooi tussen 2 tegenstanders die ongeacht het resultaat van vandaag al weten dat ze door gaan naar de volgende ronde, op zich al een groot compliment.

Een eerste helft waarin beide ploegen combinaties proberen te zoeken en waarin het temperamentvolle en gretiger spelende Barbaros beter slaagt dan Vroomshoopse Boys. De spelers vinden elkaar gemakkelijker, spelen sneller rond en aan de snelle buitenspelers Memi Ahmet en Karadavut Gokan hebben onze beide backs Tom Pierik en Simon Kempers hun handen vol, maar ze houden zich goed staande zonder echte kansen weg te geven. De beste kansen waren misschien nog wel voor Vroomshoop oa in de 12e minuut voor Ernstjan Heideman en Bram Hooijer die beiden deze uitgelezen mogelijkheid op de 0-1 net niet konden verzilveren. Ook in de 32e minuut (zijnet) en in de 41e minuut (overgekopt) lukt het De Boys niet om te scoren. Barbaros heeft in de eerste helft veel bal bezit, maar dit resulteert pas in de 26e minuut tot het 1e schot op goal. In de 29e minuut is Saadi Farough vanaf ca 20 meter hiermee doeltreffend en in de 43e minuut is vanaf dezelfde plek Memi Ahmet ook met een lage schuiver in de hoek doeltreffend. De oorzaak hiervan lijkt toch het niet kort genoeg dekken waardoor Barbaros een groot deel van de eerste helft te veel tijd en ruimte krijgt om de bal rond te spelen en te schieten.

Een metamorfose na rust waarin Vroomshoopse Boys uit een ander vaatje tapt, de mouwen heeft opgestroopt en laat zien waartoe het in staat is. Veel meer druk, korter op de bal en met een enorme inzet worden dan ook veel kansen gecreëerd. Vroomshoopse Boys dwingt Barbaros slechts tot verdedigen door goed combinatievoetbal te spelen. In de 64e minuut leidt dat tot de 1e goal door Ramon de Jong. Een dubbele wissel in minuut 66 moet leiden tot het gewenste eindresultaat. Leon Dogger en Ramon de Jong worden vervangen door Ramon Bolks en Jesper Derks. Conditioneel is Vroomshoop de bovenliggende partij en in de 79e minuut volgt dan ook de niet uit te blijven volgende goal, door Ramon Bolks. Na verschillende kansen van Boys zijde lijkt Bram Hooijer in de 85e minuut de winnende goal te maken welke wordt afgekeurd door scheidsrechter Rutger Wijnands. Vroomshoopse Boys “vergeet” het af te maken en een 2e gele kaart voor Ernst Jan Heideman zorgt er dan nog voor dat we de laatste minuten 10 spelers overhouden. Enkele kansen vanuit corners voor Barbaros en nog een geweldige pegel op de lat leiden niet tot een verandering op het scorebord.

In Hengelo werd er in de volgende formatie gespeeld: doel: René Kok; achter:  Rutger Schrijver, Robert Veld, Simon Kempers, Tom Pierik midden:  Bram Hooijer, Jelle Drees, en Leon Dogger, voor: Sil Derks, Enst Jan Heideman, Ramon de Jong.

Volgende week begint de competitie voor de 2e klasse H waarin Vroomshoopse Boys begint waar het vorig seizoen mee eindigde nl met een uitwedstrijd tegen WVF uit Zwolle. Verder valt er nog goed nieuws te melden over teammanager Henk Oelen. Hij heeft afgelopen vrijdag de IC van het ZGT in Almelo verlaten en ligt momenteel op de longafdeling in Almelo om verder te herstellen.

Vroomshoopse Boys 2 met hoofdtrainer Reinier de Jong speelde 2-1 thuis tegen ASC ’62 uit Dalfsen. Vroomshoopse Boys Jo19-1 onder leiding van Stefan Bloemendal verloor met 5-0 van Victoria 28 in Enschede.