Op 21 augustus zijn we weer van start gegaan met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Zes trainingen en een oefenwedstrijd waar we met 0-15 wisten te winnen later mochten we aantreden voor onze eerste officiële wedstrijd. ATC’65 JO13-2 uit Hengelo was onze tegenstander. Een team dat net als ons uitkomt in de eerste klasse. Voor de rest wisten we weinig over deze ploeg aangezien het de eerste wedstrijd van het seizoen was. Wat we wel weten is dat het vroege vogels zijn want we moesten al om 08:30 aantreden in Hengelo. Wat weer betekende dat we 7 uur moesten verzamelen bij de Vroomshoopse Boys. In (al) de jaren dat ik trainer ben moet ik eerlijk bekennen dat ik me nog nooit zo vroeg gemeld heb op de club, maar voor alles moet een eerste keer zijn.

Met een selectie van 12 man (want Sem was ziek) reisden we af richting Hengelo. Na een ritje van een kleine 40 minuten gingen we omkleden en begonnen we aan de warming-up. Rond 08:30 trapten we af in de volgende opstelling: 1. Daan, 2. Julian, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Hugo, 10. Jordi (c), 11. Stef en 12. Levi.

We begonnen iets rommeliger dan vorige week aan de wedstrijd, uiteraard was de weerstand ook anders maar ook wanneer we wel de ruimte hadden of juist moesten creëren maakten we (nog) te vaak de verkeerde keuzes waardoor we in de drukte bleven spelen en het wel bekende kluitjesvoetbal zich liet zien. Hierdoor hielden we ATC ook nog in de wedstrijd en kregen zij de eerste kans van de wedstrijd maar schoten deze over/naast. We herpakten ons en gingen bij vlagen ook het spel echt goed verleggen waardoor we veel ruimte kregen op de helft van ATC. Tot doelpunten konden we het nog niet uitdrukken, Nelson kwam oog in oog met de keeper en probeerde de bal over de lange keeper te stiften maar deze hield hem tegen. Na het goed opletten van Chris na een afgeketste voorzet kwamen we wel op voorsprong de keeper was uit positie en Chris dacht niet na en scoorde van zo’n 20 meter de 0-1. De rest van de eerste helft bleven we veel in balbezit maar we verplaatsten de bal te weinig waardoor we niet echt tot het scoren van doelpunten kwamen maar de bal vaak al weer kwijt waren rond de 16 van ATC.

In de rust gaven we aan dat we op een te kleine ruimte speelden met zijn allen, waardoor we soms wel met 16 a 18 man op een kwart veld stonden te voetballen. Dit moet niet het geval zijn en de jongens moesten zorgen dat ze het spel dus gingen verdelen en vaker de opening gingen zoeken.

De tweede helft ging duidelijk een stuk beter we kregen meer kansen om te gaan scoren, vooral onze corners bleken gevaarlijk. Nelson legde ze panklaar voor de opgekomen jongens. Het was eerste Hugo die zijn kopbal op magistrale wijze gered zag worden door de keeper maar bij de volgende corner was het wel raak waarbij Arjen knap voor zijn man kwam en binnen kopte 0-2. We drukten door en ATC kwam niet maar van hun eigen helft af. Nelson scoorde de 0-3 en hiermee was het beslist en hoefden we niet meer bang te zijn voor een uitval van ATC ook al was dit op dit moment niet aan de orde. Levi maakte de 0-4, Hugo scoorde zijn eerste officiële doelpunt voor JO13-1 en maakte de 0-5. Tot slot scoorde Rick nog de 0-6 in de laatste minuut door goed opletten na een bal op de paal van Nelson.

Door deze uitslag staan we aan kop in de beker poule. De andere wedstrijd in onze poule tussen DETO en Enter eindigde in een 2-5 overwinning voor DETO waardoor zij in het aantal punten op gelijke hoogte met ons staan maar wij op doelsaldo nog aan kop staan. Woensdag spelen we een oefenwedstrijd tegen een andere eerste klasser AVC Heracles JO13-1. We trappen om 19:00 af thuis op de Bosrand. Zaterdag 9 september staat onze volgende uitdaging te wachten in de beker, we spelen dan thuis tegen Enter JO13-1 en trappen af om 09:30.