Eerste driepunten voor het 2e een feit

Na de toch wel teleurstellende competitiestart van vorige week, kregen we vandaag een nieuwe kans op de eerste overwinning. Dat moest dan gebeuren tegen Hellendoorn 2, alwaar om 12.45 uur werd afgetrapt. Vanwege de blessures van Bart en Marcel en de afwezigheid van Jelle (bij het 1e) en Thomas (werk), was onze basis op 4 plaatsen gewijzigd ten opzichte van vorige week. Wel mochten we Ruben verwelkomen vanuit het 1e en dat leidde tot de volgende basisopstelling: Chiel;Chris J, Jan-Willem, Ruben, Tony; Harold, Bram, Bart-Jan; Chris B, Tobias, Tim. Justin, Markus en Marcel (voor noodgevallen) zaten op de bank.

Van het begin af aan was duidelijk dat we te maken hadden met een minder sterkle tegenstander dan vorige week. Daar kwam bij dat wij een stuk beter aan de wedstrijd begonnen dan vorige week. Hellendoorn probeerde ons te bestrijden in een 1:4:4:2 formatie met 4 middenvelders in de as. Desondanks kwamen we daar nog regelmatig aan voetballen toe en de belangrijkste consequentie was een enorme vrijheid voor onze backs. Vooral over onze rechterkant vormde Chris een goede tandem met Bossie die het weer eens ouderwets op de heupen had. We legden een aantal mooie aanvallen op de mat, maar rond de Hellendoornse 16 was het erg druk en mede daardoor (en door soms wat verkeerde keuzes) kwamen we nog niet tot scoren. Hellendoorn probeerde ons pijn te doen in de omschakeling en hoewel we soms best wat ruimte weggaven, werden ze maar 1 keer echt gevaarlijk en die kans werd prima onschadelijk gemaakt door Chiel. Halverwege de 1e helft kwamen we dan toch op voorsprong toen Bart-Jan van dichtbij de bal over de lijn liep. Hierna dachten we op 0-2 te komen toen Tobias prima afrondde, maar de scheidsrechter had een overtreding geconstateerd. We bleven de baas op het veld en op slag van rust werd dat beloond toen Bram onze tweede over de lijn werkte.

In de rust hebben we aangegeven tevreden te zijn en dat het zaak was snel de derde treffer te maken om zo de wedstrijd te beslissen. De eerste paar minuten leek dat er ook in te zitten, maar toen kwam Hellendoorn vanuit het niets terug in de wedstrijd. Een schot werd ongelukkig van richting veranderd en Chiel was kansloos. Niks aan de hand, zou je zeggen, maar niets bleek minder waar. Hellendoorn ging opportunistisch voetballen en speelde na 10 minuten in de tweede helft al alsof er nog maar een paar minuten te spelen was. In zo’n geval moet je rustig blijven en de ruimtes die zij weggeven benutten. Dat deden wij echter totaal niet, we gingen mee in hun spel en waren veel te onrustig aan de bal. Chiel hield ons op de been met een weergaloze redding en werd daarnaast op de lijn ondersteund door Bart-Jan en Tony. Langzaam maar zeker stokte het offensief en namen wij het initiatief weer over. Echter, toen besloot Hellendoorn de botte bijl te hanteren, waardoor we vooralsnog niet tot kansen kwamen. De scheidsrechter had vooraf aangegeven dat hij liever een stevig duel zag dan bijvoorbeeld shirtje trekken. In de praktijk betekende dit dat je elkaar met de handen niet aan mocht raken, maar dat een rotschop uitdelen geen probleem was. Dat bleek een kolfje naar de hand van enkele spelers van Hellendoorn, waarbij vooral de aanvoerder opviel door (laten we het netjes zeggen) bijzonder gedrag. Toen de krachten bij Hellendoorn wegvloeiden, namen wij het initiatief over en met een prachtig doelpunt besliste Chris B de wedstrijd. Hierna legden we onze mooiste aanval van de wedstrijd op de mat en na een assist van Bram schoof Tobias van dichtbij de 1-4 binnen. Justin kwam nog in de ploeg voor Chris J en we speelden de wedstrijd simpel uit.

De eerste driepunter is binnen en dat hopen we volgende week een vervolg te geven in Dalfsen, waar we om 12.00 uur aftrappen tegen ASC.