Eerste serieuze test Vroomshoopse boys nieuw JO11-1 in bekerwedstrijd tegen DETO JO11-1

Na een lange zomerstop en een aantal trainingen en wedstrijden in de voorbereiding ging het vandaag dan weer echt om de punten. Vroomshoopse boys JO11-1 bestaat dit seizoen uit keeper D’angelo Schutte en spelers: Max Elferink, Mees Meijerink, Sam Grondman, Sem Olsman, Thijmen Nijenhuis, Thijs Borkent, Thomas Netters, Tigo Nieboer en Tim Visser. De jongens worden dit seizoen begeleid door trainer Tim van der Kolk en assistent Thomas Kleinjan. We zijn dit seizoen in de hoofdklasse ingedeeld dus aan tegenstand geen gebrek waarschijnlijk. Een mooie en pittige uitdaging voor de jongens! Op de ouderwets volle en gezellig bosrand werd er dus deze zaterdagmorgen onder leiding van scheidsrechter Matthijs Netters begonnen voor de beker tegen DETO. Het was direct een mooie testcase omdat DETO ook in dezelfde klasse is ingedeeld dit seizoen. Het begin was goed te noemen voor onze jongens. Er werd goed druk gezet en DETO werd terug gedrongen op eigen helft. het leverde wat hachelijke momenten op voor het DETO doel maar tot goals kwam het helaas nog niet. DETO kwam ondertussen wat meer in de wedstrijd en met name op het middenveld kregen we het lastig. Het duurde dan ook niet lang tot de 0 -1 viel. Keeper D’angelo was kansloos op een mooie boogbal van de vrijgespeelde nr. 9 van DETO. Het spelbeeld veranderde eigenlijk niet en DETO bleef aandringen. Nadat keeper D’angelo ons op de been hield met een aantal prima reddingen was een hard en laag schot hem ook te machtig waardoor we met 0 – 2 achterkwamen. Daarna werd het gelukkig weer wat beter. We gingen de duels aan en kwamen wat meer in de aanval. Het was dan ook Max die na een assist van Thijmen de aansluitingstreffer maakte. 1 – 2. Dat was een opsteker en hier werd goed op gereageerd. DETO was wat van slag en het was wachten op de gelijkmaker. Ondanks enkele goede Boys aanvallen en situaties waarbij het knapper leek om niet te scoren dan wel en we een aantal keren paal en lat raakten, lukte dit niet. DETO kwam goed weg en profiteerde bij een counter door de 1 – 3 binnen te schieten. Vanaf toen leek het geloof een beetje weg en DETO profiteerde daar optimaal van. De 1 – 4 en 1 – 5 volgden elkaar op en er werd te weinig tegenover gezet. Het team viel wat uit elkaar en het was duidelijk dat de jongens nog moesten wennen aan elkaar. Ondertussen waren er wel mogelijkheden maar we kwamen of net tekort of er werden verkeerde keuzes gemaakt. DETO bleef doorgaan en liet het net nog drie keer bollen waardoor er een 1 – 8 eindstand op het bord stond. We hadden zeker een aantal goals meer verdiend maar aan de andere kant keepte D’angelo ook een sterke wedstrijd. DETO leek als team wat verder en men kon elkaar wat makkelijker vinden. Ondanks het verlies hebben de jongens hun best gedaan en hebben we vandaag ook zeker wel goede dingen gezien en daar moeten we mee verder gaan. Trainer Tim zal nog wel even moeten sleutelen aan het team en puzzelen voordat hij de juiste opstelling heeft gevonden maar daar hebben we alle vertrouwen in.