Voorafgaande aan de thuiswedstrijd van Vroomshoopse Boys tegen vv Duno uit Doorwerth werd een indrukwekkende minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de op 29 november j.l. op 71-jarige leeftijd overleden Egbert Veltink. Als oprichter en oud-directeur van hoofdsponsor Veltink B.V. Vroomshoop was Egbert Veltink jarenlang nauw verbonden met Vroomshoopse Boys. De spelers van de thuisploeg droegen rouwbanden in deze wedstrijd.

Al in de eerste minuut kreeg Ramon de Jong namens de Boys een mooie kans om de nummer 3. van de eerste klasse D, te verrassen. De lob van de linker spits vloog echter net naast het doel. De bezoekers namen daarna met uitstekend combinatievoetbal het heft in handen, al deelde de in die fase goed mee voetballende thuisclub zo nu en dan speldenprikken uit en werd het via Ernst-Jan Heideman  en Ramon de Jong enkele keren gevaarlijk over de vleugels.  In de 12e minuut nam vv Duno snel een ingooi op en op het oog verkeerde plek en was de Boys-defensie zichtbaar verrast. De voorzet vanaf rechts werd simpel binnen gekopt door de vrij gelopen Roy Talsma: 0-1.

Na 25 minuten kwam er een doelrijpe kans voor Vroomshoopse Boys. Na een corner van de niet versagende aanvoerder Harold Kivits kregen Ernst-Jan Heideman, Tim van der Kolk en Ramon de Jong bij een scrimmage de kans om doeltreffend uit te halen. Geen van de schotpogingen sorteerde het gewenste effect, zodat deze unieke kans verloren ging. Een minuut later scoorden de gasten wel, toen de bal plotseling via een carambole voor de voeten van opnieuw Roy Talsma viel, die van dichtbij een niet te missen kans kreeg. Boys-doelman Tim Sickman hield daarna de Boys nog enkele keren met knappe reddingen op de been, maar in de 31ste minuut was hij ook geslagen. Na een vlotte aanval over rechts was het de vrij staande Roy Talsma, die een hattrick scoorde: 0-3. Twee minuten later was het opnieuw raak, toen Ali Shapoul van vv Duno alle ruimte kreeg en met een hard schot 0-4 liet aantekenen, dat tevens de ietwat geflatteerde ruststand was.

In de tweede helft werd Melvin Hulsegge voor Ernst-Jan Heideman gebracht. In de 49ste minuut zette de rechter spits goed door en wist Ramon de Jong te bereiken. Diens harde schot werd door keeper Ruben te Witt knap gepareerd. In de 51ste minuut werd de score door de onder impulsen van de uitblinkende middenvelder Anass Amri soepel combinerende gasten verhoogd. Faisal Kaouass werd op rechts gevonden en de aanvaller van vv Duno tikte de bal binnen: 0-5. In de 59ste minuut schoot Harold Kivits de bal va afstand goed in, maar de Duno-doelman redde bekwaam. In de 65ste minuut werd Ramon de Jong gewisseld voor Robert Veld. In de 75ste minuut bouwde vv Duno de score nog verder uit door een uitgespeeld doelpunt van Carlos Dos Santos. Enkele puike reddingen in de slotfase van Boys-doelman Tim Sickman zorgden ervoor dat scheidsrechter R.W. de Wit uit Groningen na 90 minuten bij een 0-6 stand affloot. vv Duno maakte z’n favorietenrol helemaal waar en Vroomshoopse Boys had geen antwoord op het gevarieerde en professioneel ogende spel.

Dor de overige uitslagen in de eerste klasse D. wordt door de Boys een 11de plaats bezet met 3 punten achterstand op FC Zutphen, terwijl het verschil met DOS’37 en KHC nu 4 punten bedraagt. DETO Twenterand, die 12de staat, heeft een achterstand van 6 punten op de Boys. Het is te hopen dat tijdens de  winterstop de geblesseerde Ton Kunst, Jos Hutten, Rikkert Vliek, Thomas Smedema en Tom Staarman weer fit worden en straks ingezet kunnen worden. Alle spelers van de selectie zijn hard nodig in de strijd om directe handhaving, te beginnen op zaterdag 28 januari 2017 met een zware uitwedstrijd tegen koploper vv Berkum, gevolgd door twee thuiswedstrijden tegen Go-Ahead Kampen en KHC.

Tegen vv Duno werd in de volgende opstelling gespeeld; doel: Tim Sickman, achter: Jordy Brinkman,. Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robin Drenthen; midden:  Harold Kivits; Lars Scholten en Leon Dogger; voor: Ernst-Jan Heideman (46: Melvin Hulsegge), Tim van der Kolk en Ramon de Jong (65; Robert Veld).

Het tweede elftal van de Boys  kwam thuis op de Bosrand tegen Bergentheim 2 niet verder dan 0-0.  Dit resultaat betekent dit wel een koppositie in de eerste klasse, doordat naaste concurrent Sparta Enschede 2 ook gelijk speelde. Vroomshoopse Boys J019-1 was bij OZC/OVC’21 O19-1 qua veldspel sterker, maar verzuimde dat getuige de 1-0 nederlaag in de score uit te drukken.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-206