Op de Bosrand was er op dinsdagavond ook door de aanwezigheid van Vriezenveense supporters opvallend veel publiek bij de derby tussen de beloften-teams met spelers tot en met 21 jaar van Vroomshoopse Boys en DOS’37.  De toeschouwers werden zeker niet teleurgesteld, want beide teams maakten er een aantrekkelijke wedstrijd van met fris aanvallend spel.

In de eerste helft ging het gelijk op met aanvankelijk een iets sterker DOS’37. De thuisploeg kwam terug in de wedstrijd, maar verzuimde een voorsprong te nemen. De grootse kans was voor Boys-middenvelder Levi Aitink, die de uitblinkende keeper Gijs Wilharms al voorbij was, maar het doel net niet wist te vinden. Op slag van rust nam DOS’37 de leiding door een doeltreffende kopbal van Olaf de Lange uit een corner van rechts. Met een stand van 0-1 ging de rust in.

Na 49 minuten werd de voorsprong verdubbeld door de gasten. Een mooie aanval over de rechter kant werd bekroond met opnieuw een fraaie kopbal van Olaf de Lange: 0-2. Vroomshoopse Boys probeerde daarna met alle macht de bakens te verzetten, maar de verdediging van DOS’37 stond als een huis. In de 89e minuut hadden de gasten weer een snel omschakelingsmoment en wist Taiwo Francismouth via de uitkomende Boys-keeper Niels Pierik te scoren: 0-3.

Een bijzonder efficiënt DOS’37 won daarmee verdiend van Vroomshoopse Boys in een grotendeels gelijk opgaande wedstrijd. Door deze overwinning van DOS’37 is de spanning helemaal terug aan de kop van de ranglijst van deze voorronde van de Beltona-competitie. DOS’37 herstelde zich knap van de eerdere 3-1 thuisnederlaag tegen de beloften van Stevo. Vroomshoopse Boys maakte een pas op de plaats na de 2-0 uitoverwinning bij DETO Twenterand in Vriezenveen.

De beloften van de Vroomshoopse Boys speelden deze keer met drie spelers uit de A-selectie, terwijl vrijwel alle overige spelers bij de jeugd van de Boys uitkomen. De A-selectie-spelers Tom Pierik en  Levi Aitink speelden vanaf het beginsignaal, terwijl Sten Runhart in de loop van de tweede helft in het veld kwam. Voor de hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en de trainers Henk Harmens en Alexander Fokkert  van Vroomshoopse Boys was deze wedstrijd weer een mooie gelegenheid om de ontwikkeling van de jonge talenten te volgen en te begeleiden.

Op woensdagavond 16 november speelt het beloften-team van Vroomshoopse Boys in Geesteren tegen Stevo. Op dinsdagavond 6 december 2022 is het laatste duel van deze voorronde voor de winterstop tegen hetzelfde Stevo op de Bosrand in Vroomshoop gepland.