Voorafgaande aan de nieuwjaarsreceptie van de voetbalvereniging Vroomshoopse Boys werd een wandelpuzzeltocht gehouden, als vanouds weer uitgezet door Erik Heideman. De vele deelnemers moesten de ogen niet in de zak hebben en moesten de hersenen laten kraken bij foto’s en vragen. Het was een mooie bosrijke route in het noordwesten van Vroomshoop. Uiteindelijk bleek de familie Netters c.a. de meeste punten te hebben behaald. De snert en de patat smaakten prima in de kantine direct na afloop van deze mooie activiteit van de activiteitencommissie.

Tijdens de sfeervolle nieuwjaarsreceptie in een bomvolle kantine gaf voorzitter Harm Nieboer van de onderzoekscommissie nieuwbouw of verbouw van een clubhuis een tussenbalans. De commissie heeft de wensen vanuit het bestuur en de commissies geïnventariseerd en is nu bezig dit uit te werken en om te zetten in een voorstel voor de nog samen te stellen bouwcommissie.  In mei 2019 wordt een voorlopig besluit verwacht hoe verder te gaan. De hoop bestaat dat er medio 2020 daadwerkelijk op de Bosrand wordt gebouwd.

Arjen Maat presenteerde namens de jubileumcommissie 75 jaar Vroomshoopse Boys het jubileumprogramma. Vanaf 3 juni 2019 is er een uitgebreid en afwisselend feestprogramma in en grote feesttent en op de velden van de Bosrand. Arjen Maat maakte bekend dat de eredivisionist Heracles Almelo op zaterdag 6 juli 2019 te gast is voor het spelen van een jubileumwedstrijd  tegen het eerste elftal van Vroomshoopse Boys.

Verenigingsvoorzitter Edward Olthof ging in op verschillende actuele zaken, die spelen bij Vroomshoopse Boys. Een van de onderwerpen betreft het rookbeleid, dat samen met Sportlust Vroomshoop en TOP Vroomshoop als medegebruikers van het sportcomplex de Bosrand vorm en inhoud wordt gegeven. Vanaf zaterdag 12 januari aanstaande is de Bosrand tot 12.00 uur elke zaterdag rookvrij gebied.

Edward Olthof sprak z’n zorgen uit over de dreigende bezuinigen op sportgebied vanuit de gemeente Twenterand. De preses van Vroomshoopse Boys hoopt op constructief overleg met het gemeentebestuur, waarvan wethouder Mark Paters aanwezig was. Op deze website is een weergave van de speech van Edward Olthof geplaatst.

De voorman van Vroomshoopse Boys maakte bekend dat Vroomshoopse Boys erin geslaagd is om uit 20 kandidaten een opvolger van de aan het eind van dit seizoen vertrekkende hoofdtrainer Karlo Meppelink te benoemen. Vanaf het seizoen 2019-2020 is de ervaren oefenmeester Jan-Peter Jonkman (50) uit Meppel, nu nog trainer van sv Gramsbergen, voor tenminste twee seizoenen als hoofdtrainer aan Vroomshoopse Boys verbonden.

Aan het eind van het formele gedeelte van de nieuwjaarsreceptie onthulden de drie ereleden Harm de Lange, Joop Lantink en Dick Netters onder een daverend applaus samen het logo van de 75-jarige voetbalvereniging Vroomshoopse Boys. Dat gold tevens als de aftrap van een memorabel jubileumseizoen.

Daarna was het een gezellig samenzijn in de kantine, ook dankzij het kantinepersoneel.

Download hier de powerpoint presentatie: Nieuwjaarsreceptie 2019 voor PR