Excelsior JO17-2 wint verrassend VOC O17 toernooi, Vroomshoopse Boys knap tweede.

Excelsior JO17-2 heeft verrassend het VOC O17 toernooi gewonnen. Het won na penalty’s met 6-5 van Vroomshoopse Boys JO17-1, welke dus knap op een tweede plaats eindigden.
Er deden 7 teams mee aan het toernooi, welke allemaal bij elkaar in de poule zaten.
Hulzense Boys JO17-1, die dit jaar kampioen werden in de promotiepoule en volgend jaar hoofdklasse spelen, was na 6 wedstrijden de sterkste en eindigden als 1e in de poule, maar verloren in de halve finale verrassend van Excelsior JO17-2. Voor De Esch JO17-1, Oranje Nassau JO17-3 en Overwetering JO17-1 was het toernooi na de poulefase al voorbij, zij wisten niet bij de eerste 4 te eindigen.
Vroomshoopse Boys JO17-1 eindige knap als tweede in de poule, achter Hulzense Boys en speelden hun halve finale tegen Losser JO17-1, nummer 3 uit de poule. Vroomshoopse Boys wist deze winnend af te sluiten met 1-0, waardoor ze naar de finale gingen. In de finale hadden de Vroomshoopse Boys het meeste overwicht tegen Excelsior, maar wisten dit niet in doelpunten om te zetten waardoor het bij een 0-0 gelijkspel bleef. De penalty’s werden net iets beter genomen door Excelsior JO17-2 waardoor zij het toernooi wonnen. De penaltybokaal werd gewonnen door een speler van Hulzense Boys. De Fair Play bokaal ging naar De Esch uit Oldenzaal. De organisatie wil alle vrijwilligers bedanken voor hun hulp tijdens dit goed verlopen toernooi!