Vroomshoopse Boys beëindigt het enerverend voetbalseizoen 2016-2017 op zaterdag 27 mei met een gevarieerde familiedag voor alle leden, supporters en sponsors.  Vanaf 8.30 uur tot 9.00 uur wordt bij de kantine ’t Flierhuus op het sportcomplex de Bosrand gestart met een wandelpuzzeltocht. Om 11.00 uur begint het onderlinge voetbaltoernooi voor alle jeugdleden, van de  F-league tot en met de JO19.

Om 14.30 uur wordt er zaterdag op het hoofdveld van De Bosrand afgetrapt voor een speciale afscheidswedstrijd voor Harold Kivits. Harold Kivits (34) aanvoerder van het eerste elftal heeft in de  afgelopen 17 seizoenen bijna 500 wedstrijden voor het eerste elftal van de Boys gespeeld. De gedreven middenvelder blijft behouden voor de club. Harold Kivits gaat vanaf het volgende seizoen in het tweede elftal van Vroomshoopse Boys spelen en zal ook als begeleider van de jeugd actief zijn. Als dank voor zijn grote verdiensten wordt aan Harold Kivits een afscheidswedstrijd aangeboden, waarbij het huidige eerste elftal met coach Joop Elferink uitkomt tegen het door Harold samengestelde team Kivits.  Dat team wordt begeleid door zijn schoonvader en oud-eerste elftalspeler Roel Hendriksen en oud-eerste elftalspeler, oud-trainer en huidig bestuurslid technische Zaken Joop Elferink. Tot de “legends” van weleer behoren onder meer Arjan Paters, Henk Klaren, John Tanate en Ruben Kloosterman. Tijdens de  familiedag worden zeven kampioensteams van de Boys van het afgelopen seizoen gehuldigd. Een springkussen voor de jeugd zal niet ontbreken, evenals de traditionele BBQ met daarbij live muziek.

Tijdens de familiedag komt Vroomshoopse Boys JO19-1 in de tweede ronde van de nacompetitie om een plaats in de hoofdklasse in actie tegen De Esch JO19-1 uit Oldenzaal. Het team van trainer/coach Job Lamberink en leider en assistent-scheidrechter Arjan Bosch won afgelopen zaterdag in Ootmarsum met 1-0 van KOSC JO19-1. In de 7e minuut promoveerde Ramon Bolks koppend een corner van Juliën Derks tot het enige doelpunt. Een week daarvoor was KOSC ook al met 1-0 thuis door Vroomshoopse Boys geklopt. Als het tweeluik tegen De Esch winnend wordt afgesloten wacht de winnaar van vv Den Ham JO19-1 en De Tukkers JO19-1 als tegenstander in de finale van de nacompetitie.

Het VOC-toernooi voor JO17-teams werd afgelopen zaterdag in twee poules afgewerkt en werd gewonnen door ATC’65 J017-2 uit Hengelo en Hulzense Boys J017 1. Tweede plaatsen waren er voor OZC JO17-1 en Voorwaarts JO17-1, terwijl het ingevallen Vroomshoopse Boys JO15-1 knap als derde eindigde. Internationale inbreng was er van SC Borchen JO17-1, die als vierde eindigde. De fair Play Cup werd veroverd door VMC J017-1 uit Vasse en Manderveen, terwijl Jelle Hemel van Bentelo JO17-1 de penaltybokaal won.