Het bestuur van Vroomshoopse Boys heeft begin deze week besloten, gehoord de Activiteitencommissie (AC), om de jaarlijkse familiedag van onze vereniging te verplaatsen van zaterdag 9 juni naar zaterdag 25 augustus 2018. Doordat de KNVB ingaande dit seizoen een nieuwe competitieopzet hanteert, waarbij er later wordt begonnen en in de zomer langer wordt door gevoetbald, lopen we tegen het gegeven aan dat de nacompetities om promotie en degradatie en bekerfinales zich medio juni afspelen. Dat geldt ook voor teams van Vroomshoopse Boys. Het is mogelijk dat er op de oorspronkelijk geplande datum 9 juni van de familiedag thuis een nacompetititiewedstrijd voor het eerste elftal is, tegen vv Den Ham of AVW’66. Dat is overigens afhankelijk van het resultaat van de nacompetitiewedstrijd Vroomshoopse Boys tegen Be Quick’28 op 2 juni aanstaande. Het tweede elftal belandt bij winst op VVOP op 2 juni op ook in de tweede finaleronde op 9 juni.

Hoe het ook zij, er dreigen organisatorische en logistieke problemen te ontstaan en mede gelet daarop vindt de AC het niet handig om de familiedag op 9 juni aanstaande door te laten gaan.

Later in de maand juni is ook geen optie, gelet op de mogelijkheid van een finale van de nacompetitie voor het eerste en/of tweede elftal, andere culturele activiteiten in Vroomshoop en het feit, dat de leden van de AC dan in meerderheid niet kunnen.

In de praktijk nemen diverse teams al in eigen kring afscheid van dit seizoen. Daarnaast zijn er uiteraard de afsluitende vrijwilligersavonden in de kantine van Vroomshoopse Boys, die dit jaar op 22 juni en op 29 juni aanstaande plaatsvinden. Die avonden staan op zich los van de familiedag en gelden als dankbetuiging aan de vele vrijwilligers, die onze vereniging rijk is.

Alles overwegende en afwegende is deze keer besloten om de familiedag van zaterdag 9 juni naar zaterdag 25 augustus aanstaande te verplaatsen. De scholen zijn dan nog niet begonnen en de bekercompetitie loopt vanaf september. Deze familiedag nieuwe stijl op 25 augustus 2018 geldt als een introductiedag van het nieuwe seizoen 2018-2019, tevens een bijzonder jubileumseizoen ter gelegenheid van 75 jaar Vroomshoopse Boys.

Tevens geldt de familiedag een promotie dag voor onze vereniging. De A-selectie en ook nieuwe trainers en leiders kunnen dan worden voorgesteld. Deze nieuwe opzet wordt geëvalueerd om vast te stellen of dit een formule is, die we vaker gaan hanteren.

Jullie worden tijdig bericht over de invulling van de familiedag van Vroomshoopse Boys op 25 augustus 2018. Alvast een hele fijne vakantie gewenst.

Het bestuur.