FC Zutphen begon ijzersterk in het thuisduel tegen Vroomshoopse Boys. Er kwamen direct al doelrijpe kansen voor Jesse de Vries en Jelle Macaré. De eerste bal was iets te hoog gericht en vervolgens behoedde de lat Vroomshoopse Boys van een vroege achterstand. Bij de eerste gevaarlijke aanval van de gasten was het meteen raak. Centrumspits Jordy Harms werd op maat bediend door Tom Pierik en oog in oog met keeper Owen Rietman werd beheerst afgerond: 0-1. Protesten om een mogelijke buitenspelsituatie van de grensrechter van FC Zutphen tegen haalden niets uit bij scheiderechter Zander Pouls uit Dedemsvaart. Twee minuten later leek de Boys de voorsprong uit te breiden. Jordy Harms bediende op rechts de vrij staande  Ramon de Jong, die de bal echter op de lat joeg.

In de fase erna werden vooral op het druk bezette middenveld veel persoonlijke duels uitgevochten en bleven de defensies relatief makkelijk overeind.  In de 27ste minuut ontsnapte Juliën Derks namens de Boys aan de linker kant van het kunstgrasveld, maar zijn scherpe voorzet kon net niet tot doelpunt gepromoveerd worden door Jordy Harms. In de 40ste minuut kwam het hartstochtelijk strijdend FC Zutphen onverwacht langszij. Jelle Macaré  bekroonde een fraaie individuele actie vanaf de rechter vleugel met een geplaatst schot met links: 1-1. Op slag van rust nam Vroomshoopse Boys weer een voorsprong. Uit een corner van Leon Dogger kopte centrale verdediger Rutger Schrijver de bal terug vanaf de achterlijn en GAF Jos Hutten koppend de juiste richting aan de bal: 1-2.

In de tweede helft toog  FC Zutphen direct energiek in de aanval en kreeg het een overwicht. Dat werd bekroond in de 53ste minuut. Jelle Macaré kreeg mede door het uitglijden van een Boys-verdediger vrije baan om de bal hard en geplaatst langs Boys-keeper René Kok te schieten: 2-2. Na een uur spelen kwam FC Zutphen op dat moment niet onverdiend op voorsprong. Een op het oog ongevaarlijk schot van Gabi Maduro verraste doelman René Kok: 3-2. In de 63ste minuut brachten trainer Karlo Meppelink en zijn assistent Henk Harmens Jelle Drees voor de geblesseerd geraakte Tom Pierik. Vroomshoopse Boys verhoogde de druk, maar schoten van Leon Dogger en Ramon de Jong sorteerden vooralsnog geen effect. De snel uitgevoerde uitvallen van FC Zutphen waren uitermate gevaarlijk en goed defensief weerwerk voorkwam enkele keren een hogere voorsprong voor de thuisploeg. In de slotfase kwam Ton Kunst in het veld voor Jos Hutten en werd Juliën Derks voor Robert Veld gewisseld. In de 82ste minuut kon Leon Dogger na een snelle aanval van de gasten vrij uithalen, maar het schot van de Boys-middenvelder vloog net naast. Vroomshoopse Boys zette nog een keer aan en in de 87ste minuut werd die instelling beloond. Eerst was er een cruciale redding van keeper René Kok op een doorgebroken speler van FC Zutphen. Vanuit de tegenaanval scoorde Jelle Drees met vanaf rechts een weergaloze lob: 3-3.

De slotfase was uitermate spectaculair met kansen over en weer. Ton Kunst leek in de extra tijd te gaan scoren voor de Boys. Zijn kopbal sprong echter naast de kansloze keeper Owen Rietman via de binnenkant van de rechter paal weer het veld in. Na de enerverende extra tijd, waarbij beide tams volop voor de winst gingen, floot arbiter Pouls bij een 3-3 eindstand af. Zoals zo vaak in het recente verleden waren beide teams in evenwicht gebleven en was de 3-3 eindstand al met al een terechte afspiegeling van het getoonde veldspel. Toen de kruitdampen in de tweede klasse H. waren opgetrokken, bleek dat Vroomshoopse Boys direct achter Sparta Enschede en WVF vierde blijft en dat de afstand op koploper DOS Kampen tot 6 punten is verkleind. Zaterdag wordt er door de Boys thuis tegen Oranje Nassau uit Almelo gespeeld.

In Zutphen werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robin Drenthen; midden:  Leon Dogger, Tom Pierik (63: Jelle Drees) en Jos Hutten (78: Ton Kunst); voor: Ramon de Jong, Jordy Harms en Juliën Derks (80: Robert Veld).

Koploper Vroomshoopse Boys 2 liet in Zutphen vele kansen onbenut tegen laagvliegen FC Zutphen 2, maar won uiteindelijk wel met 3-1. Vroomshoopse Boys 3 verspeelde de eerste punten in deze competitie en OZC 3 bleek in Ommen met 5-1 te sterk. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 mocht lang denken aan een thuisoverwinning tegen het hooggeplaatste Oranje Nassau JO19-1. In de laatste minuut werd nog een tegendoelpunt geïncasseerd, waardoor er met 2-2 gelijk gespeeld werd. Vroomshoopse Boys J017-1 versloeg uit DOS’37 JO17-1 met 6-1 en gaat daardoor naar de promotiepoule met als inzet twee plaatsen voor de hoofdklasse. Zaterdag kan bij winst tegen Excelsior’31 JO17-2 het kampioenschap behaald worden door het team van trainer Gerjan Kosters. Het nieuwe eerste damesteam van Vroomshoopse Boys boekte de tweede overwinning van de competitie door thuis met 1-0 van vv Hellendoorn 2 te winnen.

De eerste kampioenen konden met het nodige feestgedruis worden begroet op de Bosrand. Vroomshoopse Boys JO11-4 versloeg uit Heracles JO11-3 met 7-0. Dat was voldoende voor de titel van de najaarscompetitie.  Vroomshoopse Boys JO15-3 werd ook kampioen, door thuis met 1-0 te winnen van SC Nieuwleusen JO15-3.