Op sportpark ’t Meijerink in Zutphen begon de Vroomshoopse Boys met twee wijzigingen in de basisopstelling t.o.v. afgelopen week. Aanvoerder Jordy Brinkman kwam terug van een blessure ten koste van Robin Drenthen en Jelle Drees verving Ton Kunst, die vanwege zijn werk afwezig was.

Na een afwachtend begin van beide zijden was het eerste gevaar voor het doel van Tim Sickman. De voorzet vanaf links van Joshua Palm draaide gevaarlijk in, maar was uiteindelijk een prooi voor de doelman van de Vroomshoopse Boys.

Na 11 minuten kwam het eerste gevaar van Vroomshoopse zijde. Na een goede individuele actie van Lars Scholten werd er net buiten het strafschopgebied een handsbal begaan door Zutphen. De vrije trap werd door diezelfde Lars Scholten echter over geschoten.

Na ruim een kwartier kwamen de Vroomshoopse Boys wat vaker in de buurt van het vijandelijke doel, met name door dode spelmomenten. In de 19e minuut werd een vrije trap van Lars Scholten niet aangenomen door de vrijstaande Ramon de Jong en 3 minuten later werd een vrije trap op de punt van het zestienmeter gebied door Andjin van Veen voorlangs gekopt.

Na 25 minuten was de eerste echte grote kans voor FC Zutphen. De gevaarlijke spits Joshua Palm werd weggestuurd aan de rechterkant van het veld. Hij stond één op één met keeper Tim Sickman, die met een prima redding zijn doel schoon hield.

Een minuut later was het Ramon de Jong die zichzelf met een prima individuele actie in een zelfde situatie bracht. Echter treuzelde Ramon de Jong te lang waardoor een been van de centrale verdediger van FC Zutphen alsnog redding bracht. Aan beide zijden een 100 % kans die niet benut werd.

In de 33e minuut werd keeper Tim Sickman aan de rand van het strafschopgebied verrast door Joshua Palm, die zittend nog een voorzet gaf. Deze voorzet werd resoluut weggewerkt door Andjin van Veen. Vijf minuten later kwam Leon Dogger net een teenlengte tekort om een steekpass van Ramon de Jong te verzilveren.

Na 39 was Joshua Palm weer gevaarlijk voor FC Zutphen, hij passeerde makkelijk een boys-verdediger, maar ging veel te makkelijk naar de grond. Scheidsrechter Poffers uit Nijverdal beoordeelde dit goed en gaf geen penalty, waar Joshua Palm duidelijk naar op zoek was.

Aan de andere kant kreeg Jos Hutten nog een afgeslagen voorzet van rechts voor de voeten, maar zijn schot miste precisie. Vlak voor rust kwam Ernst-Jan Heideman nog ver door een individuele actie, maar ook dit leverde geen doelrijpe kans op, waardoor er gerust werd met een 0-0 tussenstand.

In de rust werd Ramon de Jong vervangen door Melvin Hulsegge.

Ook na rust een afwachtend begin van beide ploegen. Na 5 minuten kwam FC Zutphen voor het eerst door via rechts, maar ook deze bal werd weer verdedigd door de sterke spelende boys-defensie.

Na 10 minuten in de tweede helft kwam het eerste gevaar van de Vroomshoopse Boys. Ernst-Jan Heideman werd diep gestuurd, maar kreeg de bal niet onder controle.  De Vroomshoopse Boys drong verder aan, Melvin Hulsegge werd in de 59e minuut gevaarlijk via de linkerkant. Zijn schot werd gered door keeper Marijn Sangers. Vijf minuten later kreeg diezelfde Melvin de grootste kans van de wedstrijd. Hij werd alleen voor de keeper gezet, maar het vizier stond niet op scherp. Zijn schuiver belandde naast het doel.

In de tegenaanval werd een bal aan de rand van de zestien niet goed weggewerkt door Tim Sickman. Een schot vanaf de tweede lijn van Zutphen werd vervolgens door Robert Veld van de lijn gehaald. Na 77 minuten weer een aanval van de Vroomshoopse Boys over links, Jos Hutten en Lars Scholten kwamen door, maar de teruggelegde bal op Melvin werd goed verdedigd door FC Zutphen.

Na 78 minuten werd Ernst-Jan Heideman vervangen door Tobias Kempers. In de 82e minuut werd een kopbal van Andjin van Veen richting Tim Sickman onderschept door Zutphen, echter werd er over de bal gestruikeld, waardoor dit ook geen kans opleverde.

In de slotfase waren de hoogtepunten schaars. De scheidsrechters moest optreden na een pittige overtreding van de ingevallen Mehmed Arslan op Jelle Drees, die met geel werd beoordeeld. In de 89e minuut kreeg Joshua Palm een gele kaart wegens protesteren bij de scheidsrechter. Nog geen minuut later, ging diezelfde Joshua Palm te hard door op keeper Tim Sickman dat hem de tweede gele kaart opleverde. Een slotoffensiefje van de Vroomshoopse Boys leverde nog twee corners op. Gevaarlijk werd het niet meer waardoor deze wedstrijd teleurstellend eindigde in een 0-0 gelijke stand. Op basis van het spelbeeld een terechte uitslag.

Volgende week speelt de Vroomshoopse Boys een thuiswedstrijd tegen Flevo Boys, gevolgd door een thuiswedstrijd tegen KHC Kampen.

Vroomshoopse Boys 2 won eerder op de dag met 5-2 overtuigend bij ASC’62 2. Vroomshoopse Boys 3 won eveneens overtuigend bij Juliana ’32 2 (uitslag 0-4).

Op de bosrand in Vroomshoop won JO19-1  met  5-1 van de Tubanters, waardoor ze opklommen naar een 3e plaats in de hoofdklasse.