Zaterdagavond 8 juni stond de gedroomde finale van een enerverende feestweek van de Vroomshoopse Boys op het programma. Het werd een spetterende feestavond van 75 jaar Vroomshoopse Boys. Een feest dat menig Boys-lid nog lang zal heugen. De bijzondere boys van BB’s Partyshow zetten de tent in figuurlijke zin in lichterlaaie. De bomvolle feesttent kende de hele avond tot diep in de nacht een opperbeste stemming onder de feestgangers.

Voorzitter Edward Olthof dankte alle vrijwilligers en riep de jubileumcommissie naar voren, die een dankbaar applaus kreeg. “Een jonge meid van 75”, zo noemde Edward de vereniging afgelopen week meermalen. Dat jonge elan bleek ook zaterdagavond, zichtbaar, voelbaar en hoorbaar. De beentjes gingen massaal van de vloer. Niet alleen op het veld, maar ook op het toneel presteert  de Boys goed, met zaterdagavond enkele spontane en muzikaal volop verantwoorde optredens van de Boys-leden Jelle Drees en Herbert Mazenier: the voices of the Boys. “We are the champions” klonk menigeen als muziek in de oren.

Of het wat harder kon…

Werd aan het begin van de avond de 75-jarige jubilaris nog massaal bezongen (lang zal ie leven), tegen de klok van enen klonk het “We want more” als uit één mond door de boordevolle feesttent. Niemand wilde dat het feestje afgelopen zou zijn. Ook verderop in het dorp bleken de opzwepende klanken van BB´s Partyshow prima te horen, want in Vroomshoop-Noord konden de hits van rasartiesten als de Snollebollekes woordelijk worden verstaan. “De voorzitter kwam zelfs nog vragen of het nog wat harder kon”, lieten de heren van BB’s Partyshow lachend weten. “Het feest was ontzettend gezellig. Superleuke sfeer. Wij hebben geweldig genoten. Vroomshoopse Boys bedankt!”

Gute Nacht Freunde

Aan het eind van de avond koos menig bezoeker nog even voor een lekkere warme hap bij de snackkar. Daarna was het feestje dan toch écht voorbij. Het voorlopige sluitstuk van een magnifieke jubileumweek. Voorlopig, want volgende week al beginnen de voorbereidingen voor de jubileumwedstrijd op zaterdag 6 juli aanstaande, van het eerste elftal van Vroomshoopse Boys tegen eredivisionist Heracles Almelo. Dan tot slot nog even terug naar de feesttent, waar tegen drie uur ’s nachts alles weer netjes opgeruimd was. Jubileumcommissievoorzitter en oud-leraar Duits Egbert de Jonge trok de stekkers eruit, sloot de deuren en neuriede zacht. “Gute Nacht, Freunde. Es wird Zeit für mich zu geh’n…”

Een kleine impressie van hoe gezellig het was zie je hier.