De formatie van het hoofdbestuur van Vroomshoopse Boys ingaande 19 september 2017 is afgerond. Dat gaat blijkbaar heel wat vlotter dan de landelijke formatie van het derde kabinet Rutte. Gelukkig maar en voetbal en tempo horen bij elkaar en voor verenigingen is het nodig dat dergelijke functies worden ingevuld en er geen hiaten ontstaan.  En ook: dat er op zijn tijd regelmatig verjonging bij de wisseling van de wacht wordt doorgevoerd en gelukkig zijn wij daar bij onze vereniging in geslaagd.

Nadat eerder bekend werd dat voorzitter Edward Olthof, jeugdvoorzitter Sabine Elferink en bestuurslid technische zaken Tom Heideman respectievelijk Dick Netters, Jan Dogger en Joop Elferink gaan opvolgen, zie de berichtgeving op deze website, is vorige week belend geworden wie penningmeester wordt. Of beter gezegd: nog even blijft. Willem Nieuwlaar heeft namelijk besloten om na zes jaar trouwe dienst er nog een seizoen aan vast te plakken. We applaudisseren niet vaak tijdens onze vergaderingen, maar deze keer was daar alle reden toe. Willem, hartelijk dank voor dit besluit, dat je genomen hebt nadat verschillende door ons benaderde kandidaten om hen moverende redenen, zoals dat zo mooi heet, deze klus toch niet oppakten. Willem is aftredend en gaat nog maximaal een jaar door als penningmeester van onze voetbalvereniging. In die periode kan rustig naar een geschikte opvolg(st)er worden gezocht.

Eerder werd al bekend dat Jan Dogger als extra bestuurslid vrijwilligerszaken wordt toegevoegd aan het bestuur. Jan wordt de nieuwe voorzitter van de vrijwilligerscommissie van Vroomshoopse Boys. Het hoofdbestuur is van mening dat zo belangrijke vrijwilligerswerk binnen onze snelgroeiende vereniging met meer dan 800 leden het beste op een directe wijze binnen het bestuur behartigd kan worden. De leden moeten tijdens de jaarvergadering van dinsdagavond 19 september aanstaande met dit voorstel tot uitbreiding van het bestuur instemmen. Gebeurt dat, dan wordt Jan Dogger opnieuw lid van het hoofdbestuur, zij het dan in een andere functie.

We zijn content dat de formatie van ons bestuur nu rond is gekomen. We nodigen alvast de leden uit om de jaarvergadering van Vroomshoopse Boys, gecombineerd met de jaarvergadering van onze Supportersvereniging, op 19 september 2017 bij te wonen. Daartoe krijgen de leden nog tijdig een speciaal informatieboekje met de agenda thuisbezorgd.