Een zomerstop is het zeker niet geweest voor onze kantinebeheerster Riëtte Zweers, haar man Harry en verschillende Boys-vrijwilligers. Met man en macht is gewerkt aan de renovatie van de ontvangstruimte, het jeugdhonk en een vergader- en bespreekruimte annex opbergruimte voor materialen.

De ontvangstruimte voor bezoekende en eigen teams, als ook de scheidsrechters was duidelijk te klein geworden.  Op de zaterdagochtenden was het mudjevol. Voor het digitaal verwerken van de uitslagen moest weer een andere ruimte worden opgezocht. Een ongewenste situatie, die om een toch wel ingrijpende  aanpassing en uitbreiding vroeg. Het stichtingsbestuur gaf onder leiding van voorzitter Dick Netters groen licht. Leon Dogger maakte de bouwtechnische tekening en vakman Piet Drenthen voerde met behulp van Stef van Laar,  vader en zoon Gerrit en Arjan van Laar, clubelektricien Marinus Olthuis deze ingrijpende klus uit. Daarbij kwam de verdere invulling van schildersbedrijf H. Oelen, Hutten Metaal, vloerenlegger Arjan Poelarends en de rolgordijnen van Martijn Schokker.

Het resultaat mag er zijn. We beschikken nu over een prachtig geoutilleerde en professionele ontvangstruimte, waar het goed en ruim toeven is. Onze eigen gastvrouwen en gastheren van Vroomshoopse Boys kunnen er komend seizoen ook prima uit de voeten. Diverse PC’s zijn in afwachting van de verwerking van de uitslagen en andere gegevens en ook het kopieerapparaat heeft z’n plek gevonden. Hulde aan alle betrokkenen! Wel gelden er enkele spelregels. De begeleiders van teams moeten niet langer dan noodzakelijk in de ontvangstruimte verblijven, om zo tijdig plaats te maken voor hun opvolg(st)ers. Geluidsdragers (radio’s) et cetera) zijn niet toegestaan in de ontvangstruimte. Kom niet met voetbalschoenen in de ontvangstruimte, die we natuurlijk samen schoon en netjes willen houden.

De ontvangstruimte is ook meteen een mooie ruime vergaderruimte. Daarbij komt nu de voormalige ruimte voor materialen en de computers aan de noordwest kant van de kantine. Een tassenrek aan de zuidkant zorgt in die ruimte, die nu als vergader- en bespreekkamer 1 door het leven gaat, dat deze ruimte nu ook benut kan worden voor vergaderingen  en teambesprekingen. Zoals bekend is er ook nog een dergelijke reeds bestaande kamer aan de zuidoostkant van de kantine: vergader- en bespreekkamer 1.

Dan even naar het jeugdhonk, dat verfraaid is door prachtige graffiti van de Vriezenvener Nilo Boes. Vroomshoopse Boys is daar wel heel creatief en kleurig in beeld gebracht. In de rust van de thuiswedstrijden van het eerste elftal, wanneer daar koffie wordt geschonken, kan die kunstzinnige uiting ook bewonderd worden. Het jeugdhonk is en blijft een gezellige ontmoetingsplaats voor onze jeugd, ook nu het door de renovatie van de ontvangstruimte in vierkante meters wat kleiner is geworden.//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-194

In de gang tussen de kantine en het jeugdhonk siert nu een strak blauw-gele vlag van Vroomshoopse Boys. Ook is een oud wandschild met daarop vermeld de titels en promoties van Vroomshoopse Boys zichtbaar.

In de kantine is de overgang naar de bestuurskamer verfraaid met aloude foto’s en krantenknipsels et cetera, die herinneren aan de historie van onze voetbalvereniging die op weg is naar haar 75-jarig bestaan. Dennis de Lange zorgde er met behulp van materiaal uit de collectie van de broers Martin en Gert Vos voor dat er een mooi geheel kwam, ook met dank aan schildersbedrijf H. Oelen.