nixEen van de agendapunten tijdens de jaarvergadering op 6 september aanstaande betreft het alcoholbeleid. Nu alvast een nadere uitleg. De gemeente Twenterand gaat vanaf 1 september 2016, dus in feite vanaf het komende voetbalseizoen, de geldende regels van het drank- en horecabeleid streng toepassen. Het afgelopen seizoen werden er in de kantine van menige sportvereniging  al steekproeven genomen door de zogeheten mystery guests.

De sportverenigingen in Twenterand  zijn inmiddels door de gemeente Twenterand bijgepraat over de aanpak van de handhaving van het Drank- en horecabeleid.  Het alcohol verstrekken aan personen onder de achttien jaar wordt hard aangepakt. Wordt er door een buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) daadwerkelijk een overtreding geconstateerd, dan komt er een boete van minimaal 1.340 Euro per overtreding. Bij een volgende overtreding kunnen de sancties nog forser zijn. Zelfs tijdelijke sluiting van de kantine behoort dan tot de mogelijkheden.  Dat willen wij natuurlijk te allen tijde voorkomen. Iedereen wordt dan ook opgeroepen zich aan de geldende regels te houden. In voorkomende gevallen (we hopen niet dat dat voorkomt) worden de betreffende personen op hun gedrag aangesproken. Er wordt op ieders medewerking gerekend.

Het Stichtingsbestuur.