JO15-1 komt de tweede competitiehelft uit in de 1e klasse. Na redelijke uitslagen in de oefenwedstrijden komt vandaag Den Ham JO15-1 op bezoek.

Tegen Den Ham is al twee keer eerder gespeeld dit seizoen en beide keren waren zij de winnaar dus moesten de mouwen opgestroopt worden en moest trainer Tobias met een goed strijdplan komen.

Scheidsrechter Harold Dubbink floot op de zonnige Bosrand om 12:00 uur op de fluit waardoor het duel kon beginnen.

In het begin van de wedstrijd was duidelijk dat Den Ham weer voor de volle winst was gekomen. Wij waren nog wat te tam in de duels waardoor het voetbal veel op onze helft te zien was.

De 0 -1 voor Den Ham kwam dan ook op het bord door een steekpass op de fysiek sterke spits die Ryan kansloos liet met een hard schot binnen de zestien. Fysiek gezien hadden wij het weer lastig in de duels en Den Ham was beter in de beginfase. In de periode daarna kwamen we wat meer in de wedstrijd. Na een goede pass van Tom kon rechtsbuiten Sil richting de keeper van Den Ham die hem onreglementair vloerde. De toegekende penalty werd prima benut door spits Tom waardoor we op een 1 – 1 gelijkspel kwamen. Daarna ging de wedstrijd heen en weer met (kleine) kansen voor beide kanten. Door een fout in onze opbouw kon daarna een Hammer aanvaller alleen richting keeper Ryan, deze redde nog in eerste instantie maar de rebound was voor Den Ham die op een 1 – 2 voorsprong kwam. Daarna had Tijn nog pech dat na een corner zijn inzet via de kruising terug in het veld kwam en pakt de keeper nog een schot van hem.

De tweede helft ging op dezelfde manier verder als de eerste was geëindigd. Er was veel strijd over het gehele veld en beide ploegen kregen mogelijkheden. Na een mooie steekpass van Pim, speelde Tigo de Hammer keeper voorbij maar zijn inzet belande helaas op de paal. Daarna was er een lange vrije trap van Pim die Jasper in 1 keer op de slof nam en geweldig binnenschoot. Tot verbazing van iedereen die op lijn stond vlagde de grensrechter van Den Ham echter voor buitenspel waardoor de gelijkmaker dus helaas geen feit was. In de commotie die daarna ontstond moest Pim helaas het veld verlaten waardoor we met 10 man verder moesten. Den Ham profiteerde door eigenlijk direct daarna de 1 – 3 binnen te schieten en dus met de volle buit richting Den Ham te gaan. Afgezien van het begin van de wedstrijd waren we vandaag dus zeker gelijkwaardig en hadden we meer verdiend. Met iets meer geluk moet dat lukken de volgende keer