Een seizoen lang konden we op De Bosrand gebruik maken van het geheel gerenoveerde kunstgrasveld, direct ten westen van het hoofdveld. Toch ging er wat mis met de vezels, die los lieten. Aan de opmerkzame vrijwilligers van onze veldploeg is het te danken dat dat in beeld kwam bij de gemeente Twenterand. Een laboratoriumtest gaf de doorslag en zo volgt tijdens deze zomerstop een tweede opknapbeurt in korte tijd. De vezels worden vervangen en gehecht c.q. geplakt en het zand wordt vervangen. Een hele intensieve en ook uiterst precieze operatie met letterlijk zand erover, die ruim een week duurt. Het bedrijf Field Turf voert die klus uit en we zijn straks weer verzekerd van veilig en verantwoord voetballen en trainen op kunstgrasveld op De Bosrand.

Zand erover geldt zeker niet voor de acties voor ons nieuwe clubhuis dat tussen dit kunstgrasveld en het hoofdveld zal verrijzen. Daarvoor wordt op allerlei manieren actie gevoerd. Het bedrijventoernooi bracht op 2 juli € 7.600,00 in het laatje. Dat smaakt naar meer en volgend seizoen krijgt dit succesnummer naar verwachting zeker een vervolg.

De sponsorloop leverde op 9 juli ruim € 5.000,00 op en de financiële steun van de  Vrienden van de Boys, de sponsorcommissie en de supportersvereniging van Vroomshoopse Boys mag ook gezien worden. De kentekenactie leverde tot op heden zeker al € 2.000,00 op. Afgelopen zaterdag verrichtte bestuurslid Gerjan Nieboer voor die kentekenactie de maandelijkse trekking. Daniëlle Haandrikman won de geldprijs van 20% van de maandelijkse inleg.

De onlangs gestarte obligatie-actie begint langzaam maar zeker op stoom te komen. Op deze website is daar alles over te lezen en kan er ook ingeschreven worden. Die actie loopt tot 1 oktober van dit jaar. Een WK-poule komt er eind november aanstaande aan en de voorbereidingen voor een spectaculaire première bij de Boys van de glazen kantine voor het eind van dit jaar zijn in volle gang.

Het kwik van de geldthermometer van de acties beweegt zich met de het huidige bedrag van € 47.000,00 richting de halve ton en de vaart komt er steeds meer in. Zoals bekend is er € 150.000,00 door acties nodig en alles wordt uit de kast gehaald dat bedrag te halen.

Goed nieuws is ook dat de vacature van penningmeester binnen de bouwcommissie van het nieuwe clubhuis is ingevuld. Dick Netters neemt die taak op zich en we zeggen de oud-penningmeester en voorzitter en tevens erelid van Vroomshoopse Boys daarvoor dank. Er komen mooie dingen op de Bosrand aan, maar eerst wacht de zomervakantie. Iedereen een fijne ontspannen periode toegewenst en tot ziens op De Bosrand in het nieuwe seizoen.