Op de Bosrand vierden vele leden, ouders, supporters en sponsors de familiedag van Vroomshoopse Boys de afsluiting van het voetbalseizoen 2016-2017. De zon scheen uitbundig en het was er gezellig met een wandelpuzzeltocht, pannaveldjes, een onderling toernooi, de strijd om de penaltybokaal en een glijbaan. Live muziek verhoogde de stemming, evenals de BBQ. De kampioensteams bij de jeugd JO9-3, JO95, JO9-6, J11-1, J015-2 en MO17-1 werden toegesproken door jeugdvoorzitter Jan Dogger en kregen een bloemenhulde en medailles. De rondritten door Vroomshoop op een huifkar en op de wagen van sponsor Hein Heun trokken veel bekijks in het Kanaaldorp. Freek Drees, jarenlang coordinator van de F-league en erkend vader van alle Boys-pupillen nam onder groot applaus afscheid. Freek Drees kreeg waarderende woorden en een bloemenhulde en datzelfde gold voor Dio Bernhardt, die maar liefst 21 seizoenen leider bij de jeugd en de senioren was. Vroomshoopse Boys toonde maatschappelijke betrokkenheid door op de familiedag acties te laten houden voor World Servants en het Aquapark de Zandstuve Vroomshoop.
Hoogtepunt van de familiedag van Vroomshoopse Boys was de afscheidswedstrijd van Harold Kivits. De 34-jarige karaktervolle middenvelder en aanvoerder van het eerste elftal stopt na 17 seizoenen in de hoofdmacht en gaat verder in het tweede elftal. Het eerste elftal speelde tegen het door Roel Hendriksen en Joop Elferink gecoachte gelegenheidsteam Kivits met aansprekende spelers als Wilko Eggengoor, Ruben Kloosterman, Arjan Paters, Tom Heideman, Reinier de Jong, Giel Westerik en Henk Klaren. Deze wedstrijd stond onder leiding van clubscheidsrechter Erik Klaren, die werd geassisteerd door Arend Kottier en Rick Lantink. In een ondanks de hitte attractieve wedstrijd kwam na twee keer een half uur uiteindelijk 4-2 op de borden. Harold Kivits benutte op onberispelijke wijze een penalty voor het team Kivits en zag een vlammend schot namens het eerste elftal van de Boys fabuleus gestopt worden door keeper Han Meinderink. In de slotfase van de afscheidswedstrijd riep trainer Eric van Zutphen het clubicoon Harold Kivits naar de kant voor een door het publiek luid bejubelde publiekswissel.
De A-selectie van Vroomshoopse Boys gaat zich op het volgende seizoen in de eerste klasse voorbereiden met de nieuwe hoofdtrainer Karlo Meppelink uit Hoogeveen, die kampioen HZVV voor de Boys inruilt. Teammanager Tom Heideman is kandidaat bestuurslid technische zaken en beëindigt zijn werkzaamheden als teammanager van de A-selectie. Henk Oelen volgt hem als zodanig op. Keeperstrainer John Tanate neemt eveneens afscheid, evenals verdediger Tom Staarman, die door een hardnekkige blessure moet afhaken. Van belang is zeker dat de A-selectie voor het overige in tact blijft.
Ramon Bolks, Juliën Derks en Chiel Sickman komen vanuit de selectie van de JO19 over. Dit drietal speelde mee in de halve finale van de nacompetitie om een plaats in de hoofdklasse van Vroomshoopse Boys JO19-1 tegen De Esch J019-1. In een spannend duel op de Bosrand werd het 2-1 voor het team van trainer Job Lamberink en volgende week zaterdag is de return om 14.30 uur in Oldenzaal gepland.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-223
Bekijk hier de foto’s