Direct na de om 22.30 uur door hem afgesloten bestuursvergadering van dinsdagavond 9 januari 2018 deed voorzitter Edward Olthof het door hem ingevulde enquêteformulier in de blauw-gele bus in de kantine ’t Flierhuus op de Bosrand.  Goed voorbeeld doet volgen. Jeugdvoorzitter en medebestuurslid Sabine Elferink legde dat vast op de gevoelige plaat. Inzet van de enquête is hoe het verder moet met de kantine. Er zijn drie smaken: niets doen, een verbouwing of nieuwbouw.

Tot 1 februari aanstaande kunnen alle leden van de Boys de formulieren inleveren en daartoe woerden ook ouders van jeugdleden uitgenodigd. Een voorwaarde om  meegewogen te worden is wel dat op het formulier de naam, E-maladres en telefoonnummer worden aangegeven. Ook via de website kunnen de meningen over de toekomst van de kantine weergegeven worden.

Vanuit het bestuur is een enquêtecommissie gevormd, die verslag zal uitbrengen van de resultaten. Dit wordt besproken tijdens de bestuursvergadering van 13 maart aanstaande. Ook de leden worden van de bevindingen op de hoogte gesteld.

We hopen als bestuur dat de respons groot is, want er wordt veel waarde gehecht aan de meningen en opvattingen van onze leden. Op het formulier kan ook aangegeven worden hoe een en ander het beste gefinancierd kan worden: zelfwerkzaamheid, acties, ondersteuning van de sponsors of contributieverhoging. Het kan natuurlijk ook om een combinatie gaan.

Mooi is ook dat de leden kunnen aangeven of ze de handen uit de mouwen willen steken bij de aanstaande (ver)bouwklus en zo ja, op welke wijze. Ook kan door de leden aangegeven worden of men nog ander vrijwilligerswerk bij Vroomshoopse Boys wil doen.

De eerste tekenen zijn  gunstig wat de respons betreft en er zijn al vele formulieren ingeleverd. In de kantine liggen tot 1 februari nog extra enquêteformulieren om ingevuld te worden. Denk mee en doe mee omdat het heel direct om de toekomst van onze voetbalvereniging Vroomshoopse Boys gaat.