Op het sportpark de Bosrand waren de belangen groot voor het competitieduel in de eerste klasse D. tussen Vroomshoopse Boys en Go-Ahead Kampen. De thuisclub had de punten hard nodig in de strijd tegen degradatie, terwijl de bezoekers niets liever wilden dan met een driepunter de bedreigde zone te verlaten om zo de nacompetitie om degradatie of handhaving te ontlopen.  Beide teams speelden vanuit een goed georganiseerde verdediging en er kwamen dan ook weinig kansen in de beginfase. Juliën Derks zorgde voor het gevaarlijkste moment en de Boys-spits schoot na een mooie solo op de vuisten van doelman Tim Noordman. De gevaarlijke spits Wilbert Wessels van Go-Ahead Kampen, een week daarvoor nog goed voor drie doelpunten, kwam enkele keren dreigend door, maar de Boys-verdediging speelde heel geconcentreerd en attent.

Na 20 minuten kreeg Leon Dogger namens de Boys even ruimte op uit te halen, maar keeper Tim Nordman pakte de bal. In de fase erna was er vooral strijd op het middenveld en kwam het niet tot echte kansen. Go-Ahead Kampen hanteerde vaak met succes vanaf links een crosspass naar de rechter spits, maar de voortzetting was niet overtuigend.  In de 36ste minuut werd de ban gebroken. Jos Hutten soleerde op uiterst knappe wijze op links en gaf een panklare voorzet op Harold Kivits. De ervaren middenvelder, die vanwege meerdere hardnekkige blessures van basiskrachten weer terug gehaald werd na z’n afscheid vorig seizoen na liefst 19 seizoenen, scoorde met  een schitterende volley vanaf 16 meter: 1-0. Go-Ahead Kampen kreeg op slag van rust nog enkele doelrijpe kansen via Wilbert Wessels en Arjan Wiggers, maar doelman Tim Sickman redde bekwaam.

Direct in de in de tweede helft zetten de gasten aan en werd de Boys teruggedrongen. Invaller Nico Veldman kwam na een splijtende pass oog in oog met keeper Tim Sickman ten val, maar de  prima leidende arbiter Ronald  Spoler uit Almelo zag daar geen penalty in. Toen even later de opgekomen Laurens ten Keulen namens Go-Ahead Kampen een vrije kopkans miste, nam het geloof in een goed resultaat zichtbaar af bij de gasten. Vroomshoopse Boys herpakte zich en creëerde ook kansen via Ramon de Jong en Jos Hutten, die net geen doel troffen. In de 63ste minuut werd Robin Drenthen gewisseld voor Jesper Derks, die als 17-jarige eerstejaars A-junior z’n debuut maakte en meteen een goede indruk achterliet.  Ernst-Jan Heideman kwam Ramon de Jong vervangen.

Vroomshoopse Boys consolideerde de kostbare voorsprong met gepassioneerd spel, waarbij het resultaat heilig was. In de 87ste minuut werd Leon Dogger door een keiharde bal in zijn gezicht geveld en Jelle Drees kwam hem vervangen. Door de vele onderbrekingen telde arbiter Spoler liefst 7 nog spannende minuten bij, maar er kwam geen wijziging meer in de stand. Door een ijzersterk collectief en een nadrukkelijke wil om te winnen, werd de 1-0 verdiend over de streep getrokken door het team van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal.

Door het gelijke spel van hekkensluiter FC Zutphen tegen vv Nunspeet is het verschil met de rechtstreekse degradatieplaats voor de Boys nu opgelopen tot 4 punten met ook nog eens een  aanmerkelijk beter doelsaldo. Het gat met DZC’68, dat op een 7-0 nederlaag werd getrakteerd bij Flevo Boys, is nog maar drie punten. Zaterdag speelt Vroomshoopse Boys in Emmeloord tegen koploper Flevo Boys. Thuis in Vroomshoop was er lange tijd evenwicht tussen beide teams. Een verrassing kan, mede gelet op de huidige vorm van Vroomshoopse Boys niet worden uitgesloten.

Er werd in de volgende opstelling gespeeld; doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Rutger Schrijver, Lars Scholten en Robert Veld; midden; Robin Drenthen (63: Jesper Derks), Harold Kivits en Leon Dogger (87: Jelle Drees); voor: Ramon de Jong (63: Ernst-Jan Heideman), Jos Hutten en Julien Derks.

Vroomshoopse Boys 2 won in de eerste klasse thuis knap met 2-1 van de onbetwiste koploper Sparta Enschede 2. Het team van trainer Reinier de jong blijft daardoor in de race voor de nacompetitie om promotie.  Vroomshoopse Boys J019-1 verloor uit met 1-0 van Lemelerveld J019-1. Het team van trainer Job Lamberink bivakkeert nu als debutant in de middenmoot van de hoofdklasse.