– Tijd voor actie –

De badhanddoekenactie bij onze vereniging was nog zo vlot van start gegaan. Vanaf begin december van het vorige jaar leverde de jeugd van Vroomshoopse Boys van O9 tot en met O15 een topprestatie. De helft van de blauwe 1500 handdoeken met het Boys-embleem in geel gingen als warme broodjes over de toonbank. Na de winterstop waren de JO17 en de O19 aan de beurt, evenals de dames en alle senioren. Leiders werden aangesproken en in alle teambakjes in het clubhuis werden vele intekenformulieren voor deze handdoekenactie neergelegd. We zijn nu drie maanden verder en er resteren nog steeds 650 handdoeken. Het lijkt erop dat de oudere jeugd en vooral onze senioren massaal de handdoek in de ring gooien.

Die lakse instelling is niet alleen teleurstellend, het baart ook zorgen bij het bestuur en de jeugdcommissie. Enkele jaren geleden waren de leden tijdens de jaarvergadering tegen een contributieverhoging. Wel werd afgesproken om meer actiebereidheid te tonen omdat die opbrengsten nodig zijn om onze vereniging financieel gezond te houden. In de praktijk blijkt dat die belofte nauwelijks niets voorstelt. Het is vooral onze jeugd die de kar moet trekken, de goeie, dat wil zeggen de vrijwilligers onder de senioren te na gesproken. Gelukkig kennen we de gunstige uitzonderingen en dan denken we ook aan trainers en leiders, die zich wekelijks pro deo voor onze jeugd inzetten, alle hulde daarvoor.

Toch kan het niet zo zijn, dat de (lagere) senioren niet voor acties voor onze vereniging te porren zijn. We vormen samen onze club en vormen ook samen het fundament. Van Iets terug doen voor je club word je niet slechter, integendeel. Leiders, pak die handdoek(en) op en zorg ervoor dat de spelers even dat extra stapje maken. De handdoeken kosten per stuk € 6 en voor een tientje ben je verzekerd van twee handdoeken. Daarmee wordt de clubkas gespekt en kunnen we onze gezonde ambitie met Vroomshoopse Boys waar maken. Doen! De handdoeken zijn in de kantine verkrijgbaar. Voor nadere informatie over de actie: coordinator Erik Netters, bestuurslid Commercie.