Door de omstandigheden gedwongen is onze kantinebeheerder Riette Zweers samen met haar man Harry, met enige tegenzin, alvast maar begonnen met “de grote voorjaarsschoonmaak”. De koelkasten worden extra schoongemaakt, de ramen worden gewassen, de afvoeren wordt wat schoonmaak ingegooid en natuurlijk moeten ook de toiletten af en toe doorgespoeld worden. “Het voelt allemaal nogal onwerkelijk aan als je het stof van de ping pong tafel moet halen omdat deze inmiddels al weken niet wordt gebruikt. Het is ook vreemd om eind maart met stof verwijderen bezig te zijn ipv met gras en zandresten die in de kantine zouden moeten liggen”.

Riette is er duidelijk over, ze mist de mensen die normaal gesproken op de club rondlopen, om samen de gebeurtenissen op en rond de velden en andere nieuwtjes te bespreken, en dat geldt waarschijnlijk voor veel meer mensen. De sfeerverlichting is zojuist nog eens even goed vastgemaakt door Harry en rondom de kantine is alles goed voorbereidt om straks weer verder te kunnen.

Riette en Harry weten als geen ander dat de kantine naast de verbindende factor binnen de vereniging, ook een belangrijke financiële factor binnen de vereniging is. Met andere woorden, doordat de kantine wekenlang dichtzit en we nog niet weten waar het heen gaat, zullen we de verwachte opbrengst niet realiseren.  We hopen dat we samen met onze vrijwilligers nog een paar leuke zaterdagen kunnen hebben in de kantine zodra deze weer geopend kan zijn. Als dit in april of mei kan is het mooi. Als het in juni of juli kan gebeuren dan zorgen we dat we er ook klaar voor zijn!