Hardenberg 85 015-1 – Vroomshoopse Boys O15-1: 1 – 9 (0 – 4)

Op zaterdag 29 oktober werd na een succesvolle bekerronde (2-7 winst op De Tukkers O15-1) de competitie hervat. Om 11.15 moesten wij aantreden tegen Hardenberg 85 O15-1. De wedstrijd begon met een overwicht aan onze zijde. Al snel wisten wij via een aantal goed opgezette aanvallen van Luuk en Joëll om dicht bij het doel te komen. Er werd hard geschoten van zowel dichtbij als van ver af. Iets na 15 minuten resulteerde dit in de 0-1. Joëll wist zichzelf in de 16 goed vrij te spelen via een 1-2 met Mick en scoorde van dichtbij.
Niet veel later was het Mick die op voorgeven van Luuk de bal bij de tweede paal wist te verwerken tot een doelpunt, 0-2.
Het overwicht lag duidelijk bij ons in de eerste 25 minuten. Wij speelden vanuit achteruit wel veel met de diepe bal, dit is iets wat we liever niet doen en hierdoor werd het slordig. Gelukkig wisten Mark en Bernd elkaar via de grond te bereiken en draaide Mark op rand van buitenspel goed open in de 16, 0-3. Het laatste doelpunt voor rust kwam voort vanuit een voorzet van Mick. Luuk torende hoog boven iedereen uit en wist te scoren 0-4.

In de tweede helft begonnen wij slordig. Het lukte ons pas om een kwartier na rust bij het doel van Hardenberg te komen. Dit had sneller gemoeten. Wij scoorden snel 2x achter elkaar (0-6) Hardenberg 85 wist een aantal keer goed op te bouwen en speelde via de zijkanten richting ons doel. Julian moest een aantal keer handelend optreden. Op een gegeven moment schoot Hardenberg en kaatste de bal uit. De inlopende speler nam de bal “vol op de pantoffel” en schoot strak “in de winkelhaak”, een mooi doelpunt.
Na deze onrustige momenten namen wij het heft weer in handen en wisten via een aantal erg mooie doelpunten, waardoor een lobje van Luuk (35 meter!), uit te lopen naar 1 – 9.

In de komende twee weken 2 belangrijke wedstrijden, thuis tegen Heino en Hulzense Boys. Beide keren om 10.45 op Sportpark de Bosrand.