Arjen Maat en Hans Nieboer werken momenteel samen met acquisiteur Joop Lantink, clubfotograaf Erwin Heuver en vormgever John Mulder van Buro Kordaat aan een jubileumuitgave, die de geschiedenis van 75 jaar Vroomshoopse Boys weer geeft. De glossy uitgave geeft een beeld waar de Boys voor staat, of in hedendaagse termen wat het dna van Vroomshoopse Boys is.

De roemruchte historie van de pionierstijd van het voetbalcomplex De Belt achter café De Sport van Willem Brinkman langs de Hammerweg (1944-1960) en de periode van het MCC-complex langs de Julianastraat is al eerder in beeld gekomen. Dat was in het jubileumboek “Hart voor Blauw en Geel”, dat Hans in 1994 ter gelegenheid van 50 jaar Vroomshoopse Boys heeft geschreven.

John Mulder heeft nu dat boek gescand, zodat iedereen over die periode en over 18 jaar de Bosrand kan lezen. In de aankomende jubileumuitgave, die op 5 juni 2019 wordt gepresenteerd en die alle leden en sponsoren zullen ontvangen, komt met name de periode van het sportcomplex De Bosrand aan de orde.

Behalve het gescande jubileumboek “Hart voor blauw en geel” worden de komende periode in drie tijdlijnen op deze website de periodes van Brinkman. MCC en De Bosrand samengevat. Zo leven we met de nodige historische informatie toe naar het grote jubileumfeest van het 75-jarige Vroomshoopse Boys van 3 tot en met 8 juni 2019. Dat wordt gevolgd door een heerlijk nagerecht op 6 juli: de jubileumwedstrijd van de Boys tegen BVO Heracles Almelo.

In het clubblad van medio april aanstaande is het nodige over het aanstaande jubileumfeest te lezen en vanzelfsprekend wordt daar de komende tijd op deze website en ook via Facebook, Twitter en Instagram de nodige aandacht aan besteed.

Bekijk hier het jubileumboek