Onder de hoofdtrainers Cees Smid en Herman Morsink was Henk Oelen (45 nu) al eens drie seizoenen de toen nog jonge grensrechter van het eerste elftal van Vroomshoopse Boys. Dan spreken we over de beginjaren negentig. “Ja, toen was ik eigenlijk nog heel jong voor zoiets”, zegt Henk, die in z’n jeugd bij de Boys speelde en later jeugdleider werd. Door drukke werkzaamheden, Henk bezit een eigen schildersbedrijf aan de Noorderweg in Vroomshoop, werd de loopbaan als grensrechter destijds beëindigd. Al langere tijd is Henk als sponsor aan de Boys verbonden en hij is ook altijd Boys-supporter gebleven en die passie wordt met Heracles Almelo gedeeld. Het sportieve gezin bestaat verder uit echtgenote Fenny,  zoon Kevin en dochter Fabiënne.

Nadat René Netters als assistent-grensrechter stopte, werd Henk Oelen als onlangs zodanig gevraagd van het eerste elftal ingaande het seizoen 2016-2017. Na enige bedenktijd zegde Henk toe die taak op zich te willen nemen. Zo is er na ruim 25 jaar een opvallende rentree langs de lijn. Henk is er content mee. “Een gesprek met hoofdtrainer Eric van Zutphen gaf me een goede indruk, wat van mij verwacht wordt. Zo heb ik straks toch een vrije zaterdagmiddag, die ik goed kan besteden. Verschillende leden van de A-selectie ken ik al, zoals Arjan Paters en Egbert Runhart, dat is mooi. Bij bepaalde competitiewedstrijden, zoals de derby’s, nemen de scheidrechters hun eigen assistenten mee, dat vind ik eigenlijk wel jammer. In ieder geval kijk ik naar het komend seizoen in de eerste klasse uit en heb er met ons eerste elftal alle vertrouwen in”, aldus Henk Oelen.